Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Aprilia Tuono V4 – Oktánové orgie

Aprilia Tuono V4 sa označuje výrazom hypernaked. Možno preto, lebo ju doteraz nikto neprekonal.

Nestačilo Suzuki GSX S 1000 GT, ale šéf mi do ruky natlačil aj kľúče od Aprilie Tuono V4. Moje počiatočné nadávky vystriedalo blaho a pocity, ktoré som zatiaľ nezažil na žiadnej inej motorke. Na chvíľu som si myslel, že som sakramentsky dobrý jazdec a možno by som ju aj zvládol. To je však iba polovica pravdy. Tá druhá je, že počas prvých kilometrov som si myslel, že na tej motorke by mal jazdiť Max Biaggi alebo Aleix Espargaro, nie ja, a že je tvrdá. A načo komu je? Mať takúto výkonnú motorku v meste je niečo, čo nepotrebujete. Lebo sa nonstop pohybujete na rozhraní obrovskej šlamastiky, pokuty či vlastného pohrebu, vyberte si.

Kilometre prinášajú spásu

Potom som však na nej behal celý deň a čím dlhšie som na nej jazdil, tým viac som si všímal jej istotu, perfektný podvozok, zvuk motora, ktorý aj napriek emisným normám dokáže vliezť pod kožu, pritom však nie je nepríjemný. Proste sa mi dostala pod kožu a ja som zmenil názor. Nie jazdný štýl, ten bol aj naďalej šialený, len už som ocenil to, s akou istotou ju viem nakloniť a začínal som si všímať, kam som posunul „hanba pás“ na pneumatike. Bol som výrazne smelší a usúdil som, že čím rýchlejšie na nej jazdíte, tým dáva podvozok väčší zmysel a začne žehliť nerovnosti a prestane poskakovať. A ak natrafíte na sériu zákrut s kvalitným asfaltom, vaše blaho nebude poznať hraníc. A odsek jazdných vlastností zrejme uzavriem konštatovaním, že táto motorka patrí v prvom rade na okruh. V tom prípade mi všetci znalci povedia, že by si radšej zvolili verziu Factory, ktorá má semiaktívny podvozok Öhlins Smart EC 2.0, ktorý si poradí s každým povrchom a bude spoľahlivo sekundovať všetkým, čo to s motorkou vedia.

Žerie. No a čo?

Prehnaná zábava nikdy nebola zdravá a práve preto ju všetci milujú. To platí aj pre Tuono V4. Cez jej hrdlo pretečie aj desať litrov, ak sa zabávate a točíte ju za hranicu desaťtisíc otáčok, na druhej strane, ak sa krotíte, tak môžete rátať s výrazne nižšou spotrebou. Inak povedané, ja som jazdil v priemere za 6,5 litra na 100 kilometrov. Aj to poteší, ale zrejme si ju užijú najmä tí, čo jazdia so spomínanou desaťlitrovou spotrebou. My menej ostrí jazdci sa tešíme aj zo zvuku motora, ktorý je ladený do ostra a paradoxne ho vníma menej jazdec než ostatní. Najneskôr v tuneli si však uvedomíte, že máte pod sebou šialene ostrú motorku. Dokonca by som ju bez problémov označil za najlepšie znejúcu motorku všetkých čias. Prečo nekritizujem? No dobre, jedinú vec, čo by som jej vyčítal, je pozícia sedenia, ktorá je odvodená od superšportov a po čase to budete cítiť.

10 z 10 ich

Ani sám neviem, koľko rôznych motorových máp si môžete nastaviť a poviem úprimne, že ma to ani nezaujíma. Stačila mi mapa na cesty, ktorá nie je až taká ostrá ako tá, čo si zapnete na okruhu. Aj napriek tomu som pri výjazdoch zo zákrut strieľal ako divý a osobne som si myslel, že rýchlejšie to ani nie je možné. Do zvuku motorky som sa zamiloval a musím sa priznať, že som vďaka obojsmernému quickshifteru radil ako Biaggi, ktorého spomínam v úvode. Na úseku plnom zákrut a kvalitného asfaltu si užijete a musím povedať, že po chvíli som cítil istotu aj na rozbitých cestách. Mnohí tvrdia, že Aprilia Tuono V4 je najlepší naháč, aký si môžete kúpiť. Ja im dávam za pravdu, lebo jediné, čo chcem, je zajazdiť si na nej znova.

Čo musíme uznať

  • Kompletné nastavenie motorky na všetky cesty.

Čo nám chýbalo

  • Viac času na jej sedadle.

Čo nás prekvapilo

  • Istota, s akou na nej jazdíte rýchlo.

Aprilia Tuareg 660 – Cestou sa to iba začína

Aprilia Tuono V4

Cena a záruka:

  • základ/test 15 999/15 999 €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Kvapalinou chladený V4/16V, zdvihový objem valcov 1 077 cm3, max. výkon 129 kW (175 k) pri 11 000 ot.min.-1, max. krútiaci moment 121 Nm pri 9 000 ot.min.-1, Emisie CO2 183 g/km

Jazdné výkon, spotreba:

  • pohotovostná hmotnosť 185 kg, Vmax = vyše 300 km/h, spotreba výrobca/test 7,7/6,7 l/100 km

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov