Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Bugatti Chiron L’Ébé: Rozlúčková trilógia

Tri nové vozidlá odkazujú na fakt, že L’Ébé nesmierne zbožňovala štýl Art Deco.

Tri špeciálne modely Bugatti Chiron dali bodku za ukončením výroby ikonického modelu Chiron. Jeden model Chiron a dva kusy Chiron Sport majú interiér v štýle Art Deco. Odteraz už bude nový produkt automobilky výsledkom spoločného snaženia značiek Bugatti a Rimac.

L’Ébé Bugatti sa narodila ešte v roku 1903. A práve najstaršiemu dieťaťu slávneho zakladateľa značky Ettore Buggatiho a jeho manželke Barbore je venovaná „rozlúčková“ limitovaná edícia troch vozidiel Bugatti Chiron. Všetky sú ručne vyrobené a pôjde o posledné modely Chiron na svete. Model Chiron je pre Bugatti nesmierne úspešným marketingovým zásahom do čierneho, ale prišiel čas obrátiť stranu.

Všetky tri nové vozidlá odkazujú na skutočnosť, že L’Ébé nesmierne zbožňovala štýl Art Deco. Súčasne nechýbajú prvky modelu Type 57 G, ktorý v roku 1937 ovládol vytrvalostné preteky 24. h v Le Mans. Automobilka sa sústredila na farby, preto karoséria dostala temne modrý karbón doplnený o zlaté akcenty, ktoré sa ťahajú celou karosériou. Zlaté prvky sa nachádzajú aj na maske chladiča, kolesách alebo zadnom difúzore.

Na spodnej strane výsuvného krídla a vnútornej časti prahov je potom umiestnený zlatý podpis L’Ébé. V interiéri hrá prim ako karbón, tak tiež elegantnejšie materiály, predovšetkým potom ešte jemnejšia koža. Zaujímavejšie sú ale výplne dverí, na ktorých boli ručne vyšité najúspešnejšie modely z histórie značky. Nechýba medzi nimi práve Type 57 G, ale aj EB110. Samotná L’Ébé sa tak teraz z dostupom času stáva dôležitou súčasťou histórie značky Bugatti.

Modely Chiron a Chiron Sport L’Ébé čerpajú inšpiráciu z jej lásky k štýlu Art Deco,“ potvrdil Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles: “Charakteristické línie Chironu sa väčšinou odrážajú v slávnom Bugatti Type 57 G Tank, ktorý v roku 1937 ovládol Le Mans. Tu na L’Ébé sú tieto línie zvýraznené zlatom, ktoré sa trblieta na odhalenej modro tónovanej karbónovej karosérii. Zlaté prvky zdobí tiež označenie „EB“, slávnu podkovovitú mriežku chladiča a časti krytu motoru W16 s objemom 8,0 litra. Dokonca aj kolesá majú decentný zlatý odtieň.“

-jj-, zdroj a foto: Bugatti

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov