Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën C3 – Ešte hodnotnejší

Citroën C3, najpredávanejší Citroën, sme si tentoraz vyskúšali s automatickou prevodovkou.

Len málokto už dnes nebude súhlasiť s tvrdením, že do mesta je automatická prevodovka takmer vždy najvhodnejším riešením. Potvrdil nám to aj test Citroënu C3 vybaveného prevodovkou EAT6.

O starosť menej

Jazda v meste je čoraz stresujúcejšia. Áno, neplatí to pre ulice vyprázdnené pandémiou, ale len čo sa vrátime k normálnemu stavu, určite to bude pravdou znova a možno ešte viac. Je preto logické, že primárne do mesta, na každodenné použitie určený model, musí mať vo výbave aj automat. Tým viac, ak ide o auto neoficiálne určené na každodenné, neveľmi dlhé jazdy, rozvoz detí, návštevy so seniormi u lekárov a pod. Na bestseller značky s „automatom“ sme sa teda tešili.

Okamžite návykový

Pri celkom prvom rozbiehaní trocha prekvapí ovládacia páka prevodovky. Jej futuristický tvar akoby nekorešpondoval s kľukatou dráhou voľby režimov. Rýchlo si však uvedomíte, že vďaka nemu nemusíte palcom ovládať tlačidlo poistky a že pri rýchlom potiahnutí páky dozadu pred jazdou neskončíte v športovom či manuálnom režime. Z pohľadu jednoduchosti ovládania je to veľké plus. Prevodové pomery sú zvolené primerane. Na diaľnici „točí“ motor 2 800 ot.min-1, pri pokojnej jazde v meste udržiava prevodovka väčšinou otáčky pod 2 000 ot.min-1, čo dobre korešponduje s charakterom motora i auta ako takého. Zmena prevodových pomerov je plynulá a príjemná. Ešte jednu veľkú pochvalu si zaslúži ovládanie prevodovky: manuálne sa síce dá radiť len samotnou pákou, ale „nadol“ radíte pohybom dopredu, „nahor“ pohybom dozadu. Tak to má byť, hoci to v drvivej väčšine bežných automobilov nie je pravidlom!

Plní účel bez zvyšku

Dostatok priestoru, dostatočne veľké dvere, solídny batožinový priestor, dobrý výhľad. To všetko žiadame od moderného vozidla kategórie, v ktorej sa model C3 úspešne udomácnil. Prirátajme k tomu ešte o. i. originálne dizajnérske prvky vonku i vo vnútri, pohodlné sedadlá, mnoho technických vychytávok (napr. LED svetlá) a robustný vzhľad evokujúci príbuznosť s SUV značky ešte podporený vysokou kapotou či veľké kolesá a v neposlednom rade obrovské množstvo možností individualizácie každého objednaného vozidla a máme pred sebou moderný automobil s prijateľnou cenu pre bežného, moderného a moderne žijúceho človeka obľubujúceho modernú techniku zabalenú do moderného kabáta. K tomu patrí aj dosť tuhý podvozok (kdeže sú časy starých, mäkkých „Francúzov“), ktorý sa aj napriek relatívne jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy správa vždy „férovo“.

Opakovanie je matkou…

Azda mi čitateľ odpustí, ak použijem (môj) záver testu iného variantu tohto vydareného vozidla: toto auto je jedným z dôkazov, kam až sa vyšplhala úroveň automobilov z kategórie „na každý deň“. Jednoducho na každodenné použitie aj potešenie.

Citroën C4 BlueHDi 130 Feel Pack – Nech žije!

Citroën C3  PureTech 110 S&S EAT6 Shine        

Cena a záruka:

Základ / test: 10 990 / 16 960 €

Záruka: 4 roky / 60 000 km

Motor: zážihový, R 3 / 12 V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 100 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 169 s, vmax = 13,3 km/h, spotreba výrobca/test 4,8 / 5,9 l / 100 km. 

Čo treba uznať

  • Automatická prevodovka ešte zvyšuje hodnotu i komfort.

Čo nám chýbalo

  • O niečo mäkšie pruženie.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká úroveň infotainmentu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov