Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lamborghini Huracán Tecnica: Dizajn aj výkon

Z boku je zrejmé, že Huracán Tecnica je v porovnaní s modelom EVO o 6,1 cm dlhší.

Lamborghini vyrába športové vozidlá už od roku 1963, ale pred ôsmimi sezónami prišiel na svet prvý model Huracán. Teraz dizajnéri a konštruktéri z talianskeho Sant’Agata Bolognese predstavili vylepšenú verziu s názvom Tecnica.   

Posledný vylepšený model Lamborghini Huracán STO mal premiéru v roku 2020, ale Tecnica je iná už na prvý pohľad. Premenou prešla maska a tmavé prvky tvaru Y pod svetlometmi, úpravy sa  nevyhli ani bočnej časti vzadu za dverami, čí zadného prítlačného krídla. Nový je však aj zadný nárazník a použité materiály, kde boli viac použité ľahšie uhlíkové vlákna.

Výsledkom je odľahčenie vozidla (pozn. len 1379 kg), lepšia aerodynamika a celkovo vyšší výkon.. Huracán Tecnica využíva vidlicový desaťvalec s objemom 5,2-litra z verzie STO, kde je ladený na 470 kW s krútiacim momentom 565 N.m. To všetko len na zadné kolesá. Tieto hodnoty podľa automobilky plne odpovedajú plnokrvnému superšportiaku, ale zároveň nijako neobmedzujú pohodlné každodenné užívanie.

Pre dokonalý adrenalínový zážitok je vozidlo vybavené natáčaním zadných kolies, systémom vektorovania krútiaceho momentu a inteligentnú kontrolu trakcie fungujúcej v troch režimoch, ktoré majú vplyv aj na nastavenie podvozku. V bežnom režime Strada je Huracán Tecnica prispôsobený bežnej uvoľnenej jazde. V Sportu sa zintenzívni odozva na plynový pedál a zostrí riadenie sedemstupňového automatu.

Tiež kontrola trakcie nechá vozidlo viac skĺznuť na limitu. Tretí mód je určený pre pretekárske okruhy, kde sa z Lamborghini stáva precízna a výkonný nástroj. K dispozícii máte plnú silu a tiež prevodovka radí tak, ako najrýchlejšie dokáže.  Z bočného pohľadu je zrejmé, že Huracán Tecnica je v porovnaní s modelom EVO o 6,1 cm dlhší. Vďaka upravenému zadnému oknu poskytuje vozidlo lepší výhľad smerom dozadu.

Zatiaľ čo modifikovaný zadní nárazník nesie rozmerný difúzor a šesťhranné koncovky výfuku. Zadný pevný spojler disponuje v porovnaní s verziou Huracán EVO o 35 % väčšou prítlačnou silou pri súčasnom znížení odporu vzduchu o 20 %. Vďaka tomu sa zlepšila ovládateľnosť vozidla vo vysokých rýchlostiach aj pri prudkom brzdení.

Interiér zvýrazňuje filozofiu lifestylového doplnku okoreneného športovo- minimalistickým duchom. Výškovo nastaviteľné sedadlá vytvoria pohodlie pre všetky typy postavy. Digitálny prístrojový panel má rýdzo športovú grafiku s minimom farieb. Multimediálne zariadenie podporuje všetky tri platformy zrkadlenia chytrého telefónu, ale zároveň zobrazuje detailnú telemetriu ako v okruhovo orientovanej verzii STO.

Spomínané zariadenie rovnako zaznamenáva najazdené časy na kolo. Samotnú originalitu športiaku, ktorý je v podstate originálny už len vďaka svojim zalomeným krivkám a hranám, znásobuje osem štandardných lakov a ďalších 200 odtieňov v personalizačnom programe Lamborghini. Práve tam si zvolíte farebnú kombináciu čalúnenia interiéru vrátane prešívania a materiálov. Mimochodom, automobilka Lamborghini prešla v roku 1987 pod krídla spoločnosti Chrysler, pričom od roku 1998 je vlastní Audi respektíve koncern Volkswagen Group.

-jj-, zdroj, foto a video: Lamborghini

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov