BMW X7: Facelift s delenými svetlami
Štandardom je aj neoslňujúci asistent diaľkových svetiel BMW Selective Beam.
Najväčší a najluxusnejší SUV model nemeckej značky BMW – X7 prešiel drobnými dizajnérskymi zmenami a faceliftom. Nový a mierne smutný „look“ dodáva vozidlu najmä predná časť s delenými svetlami.
BMW X7 je prémiové SUV, ktoré si aj v prípade modernizovanej verzie zachovalo veľkosť modelu z predchádzajúcej verzii vozidla. Predná maska je však kompletne prepracovaná vrátane delených svetlometov, nových 3D zadných svetlometov, pričom zmenami prešiel aj komfortnejší interiér s palubnou doskou. Rozsiahle prepracovaná predná časť zaisťuje novému BMW X7 silný vizuálny dojem a jasne ho odlišuje od ostatných modelov BMW X.
Ako už avizovali a predvídali rôzne grafiky, bavorská automobilka skutočne vsadila na designový jazyk rozdelených svetlometov. Horný tenký prúžik plní funkciu denného svietenia a smeroviek, zatiaľ čo nižšie umiestnené hlavné svetlomety osvetľujú cestu. Vďaka tmavému krytu pritom hlavné svetla pôsobia skryte až do momentu, než ich šofér aktivuje. Zdokonalené LED matrixové jednotky pritom ponúkajú aj funkcie natáčania a odbočovania.
Štandardom je aj neoslňujúci asistent diaľkových svetiel BMW Selective Beam. Nejedného motoristického nadšenca určite zaujme aj novo tvarovaný otvor v nižšej časti nárazníku s výrazným lemovaním, ale netreba zabúdať ani ma obrovskú masku chladiča. Podľa výberu môže byť maska po novom dvojfarebne lakovaná aj podsvietená. Vzadu nájdeme nové LED svetlá s trojrozmerným efektom, ktoré prepája chromovaná lišta pod skleneným krytom.
Okrem designu interiéru sa výrazne zmenil aj celkový vzhľad kabíny, ktorá je stále dostupná až v sedemmiestnom prevedení. Automobilka však vo veľkom zmenila predovšetkým pojatie palubnej dosky. Tradičný kokpit BMW nahradil veľký prehnutý displej, ktorý v sebe kombinuje 12,3-palcový digitálny prístrojový štít a 14,9-palcový infotainment s najnovším softvérom BMW iDrive 8. Z palubnej dosky tak zmizol aj klasický panel ventilácie a médií.
Takmer všetky ovládania sa teraz po novom presunuli do dotykového displeja. Stále však zostáva pár tlačidiel pod výduchmi ventilácie a v stredovej konzole. Tu je však novinkou výrazne menší volič prevodovky, ktorý nahradzuje klasický joystick, ale otočný a dotykový ovládač iDrive spolu s ďalšími ovládacími prvkami zostal zachovaný. Navyše, modernizovaná verzia BMW X7 ponúkne a bohatý balíček technológií.
Od možnosti odomkýnať automobil jednoducho telefónom, cez uvítanie, rýchle a presné navigácie BMW Maps. K dispozícii je aj funkcia rozšírenej reality, konektivita 5G, hlasový asistent s rozšírenými funkciami, parkovací asistent s manévrovacím asistentom, funkcia vzdialených aktualizácií Remote Software Upgrade a podobne. Predzvesťou príchodu BMW Prehnutého displeja vo veľkom automobile segmentu Sports Activity Vehicle je integrácia BMW Operačného systému 8 a najnovšej generácie ovládacieho systému iDrive.
Ďalšie ovládacie môžete nájsť na stredovej konzole, kde má svoje miesto novo navrhnutý volič prevodovky a tlačidla voliča jazdných režimov. Vysokú úroveň radosti z jazdy a komfortu pri cestách na dlhšie vzdialenosti, ktoré nové BMW X7 ponúka, dopĺňa moderné digitálne prostredie na palube a inovatívny design palubnej dosky. Mimochodom, pod kapotou modernizovaného BMW X7 budú k dispozícii tri moderné a výkonné motorizácie.
Základ ponuky predstavujú dva 3,0-litrové radové šesťvalce. Nový zážihový xDrive40i s výkonom 280 kW (380 k) a 540 Nm krútiaceho momentu a rozsiahle modernizovaný vznetový xDrive40d s výkonom 259 kW (352 k) a 720 Nm krútiaceho momentu. Na vrchole ponuky potom stojí 4,4-litrový zážihový osemvalec M60i xDrive s výkonom 390 kW (530 k) a 750 Nm krútiaceho momentu. Všetky motory sú pritom vybavené 48V mild-hybridnou technológiou.
-jj- zdroj a foto: BMW
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov