Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda Civic – Pútavá dynamika, výkon a pôsobivá úspornosť v jednom

Úplne nový model Honda Civic e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) bol navrhnutý tak, aby zaistil, že jeho hnacie ústrojenstvo, riadenie a odpruženie poskytnú pútavú úroveň výkonu, dynamickú odozvu a spätnú väzbu, ktoré boli vždy ústredným prvkom príťažlivosti modelu Civic. Výsledkom je auto, ktoré spája obohacujúci zážitok z jazdy s vysoko konkurencieschopnou účinnosťou a emisiami.

Civic 11. generácie, ktorý bude k dispozícii v druhej polovici roka 2022, je po modeloch CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar a HR-V posledným bežným modelom Honda, ktorý bude elektrifikovaný. Vozidlo bude vybavené najpokročilejšou iteráciou oceneného plne hybridného pohonného ústrojenstva e:HEV značky. Kombinuje vysokovýkonnú lítium-iónovú batériu a dva kompaktné, výkonné elektromotory s novovyvinutým 2,0-litrovým zážihovým motorom s Atkinsonovým cyklom, ktorý dosahuje v odvetví najlepšiu 41% tepelnú účinnosť a je vybavený systémom priameho vstrekovania optimalizovaným, takže dosahuje rýchlejšie a efektívnejšie spaľovanie a väčší krútiaci moment.  Okrem systému priameho vstrekovania prispieva k zlepšeniu spotreby paliva pri dosahovaní špecifického výkonu množstvo technológií, ako sú nízkoteplotný aktívny katalyzátor a upravený dizajn nasávacieho otvoru.

Výsledkom týchto technologických pokrokov sú „kombinované“ emisie CO2 podľa WLTP len 108 g/km (WLTP), pričom spotreba paliva je rovnako pôsobivých 4,7 l/100km. Táto výnimočná účinnosť sa spája s maximálnym výkonom 135 kW a maximálnym krútiacim momentom 315 Nm, čo zaisťuje, že úplne nový Civic je pre vodiča v rámci segmentu C presvedčivým vozidlom.

Túto vynikajúcu účinnosť a energetický manažment dosiahla aplikácia inovatívnych nových technológií. Napríklad najnovšia verzia inteligentnej pohonnej jednotky (IPU) od Hondy je o 23 mm plochejšia a o 1 kg ľahšia ako predchádzajúce verzie, no s vyšším počtom článkov 72 – najväčšia, ktorá sa montuje do akéhokoľvek súčasného radu Honda e:HEV. Tenký IPU je umiestnený pod zadnými sedadlami, čo maximalizuje vnútorný priestor a využiteľnosť.

Nová jednotka riadenia výkonu (PCU), umiestnená pod kapotou, umožňuje rýchlejšie nabíjanie a vybíjanie elektriny, čo prispieva k ďalšiemu 12 % zvýšeniu výkonu v porovnaní s predchádzajúcimi aplikáciami e:HEV. Zvýšenie hustoty a výkonu PCU zvyšuje elektrický výkon, čo umožňuje pohonu EV prevziať väčšiu časť zaťaženia a je riešené novým vysokonapäťovým vedením s hliníkovým jadrom. Hliníkové rozvody v porovnaní s bežnými medenými rozvodmi prispievajú k zníženiu hmotnosti o 40 %.

Pokročilá hnacia sústava hladko prepína medzi EV, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual a prispôsobiť tak odozvu vozidla v oblasti hnacieho ústrojenstva, riadenia a displeja.

Táto pútavá flexibilita je podporená výnimočnou úrovňou prepracovanosti, pričom veľká pozornosť sa venuje eliminácii nežiaduceho hluku a vibrácií. Sekundárny vyvažovací hriadeľ a kľukový hriadeľ s vysokou tuhosťou v rámci spaľovacieho motora zaisťujú hladký chod, zatiaľ čo nežiaduci hluk motora bol potlačený rozšírenou aplikáciou izolácie na sacom potrubí a kryte motora. Okrem týchto krokov inteligentná aplikácia aktívneho riadenia hluku Active Noise Control (ANC) ďalej obmedzuje akékoľvek zvuky, ktoré by mohli rezonovať v kabíne, zatiaľ čo aktívne riadenie zvuku Active Sound Control (ASC) zvýrazňuje športové tóny spaľovacej jednotky.

Výnimočný výkon dopĺňa dizajn podvozku. Civic e:HEV bol vyvinutý s osobitným zameraním na odozvu riadenia a spätnú väzbu, čím sa zvyšuje pocit spojenia vodiča s vozidlom. Zlepšená stabilita v priamom smere a na nerovnom povrchu vozovky bola dosiahnutá vďaka o 35 mm dlhšiemu rázvoru a 18 mm širšiemu rozchodu zadnej časti v porovnaní s predošlým modelom tohto vozidla. Stabilita v zákrutách a celková odozva na vstupe bola ďalej vylepšená zvýšenou tuhosťou karosérie a použitím guľových čapov s nízkym trením a prepracovanými prednými tlmičmi, čo je kombinácia na zvýšenie dynamického pocitu.

Na zlepšenie pôžitku z jazdy a odozvy nová logika ovládania, „ovládanie v serpentínach“, zaisťuje, že chod spaľovacieho motora zostane zachovaný aj počas prejazdu zákrutami v serpentínach. To umožňuje vozidlu zabezpečiť okamžitú akceleráciu a dodať skutočne dynamický pocit pri zrýchľovaní. Na diaľnici zaisťuje dodatočný krútiaci moment a elektrický pohon výkonné zrýchlenie pri predbiehaní pri vysokej rýchlosti, ale so zníženým hlukom otáčania motora, takže cestovanie na dlhé vzdialenosti bude pokojné.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov