Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


CFMOTO 450 SR – Bude najdostupnejší jogurt strednej kubatúry?

CFMOTO 450 SR už teraz dráždi priaznivcov jogurtov.

Ešte vlani začiatkom októbra CFMOTO podráždilo svojich priaznivcov na sociálnych sieťach konceptom superšportu so stredne veľkým motorom. Ani nie o dva týždne prezentovalo koncept s označením SR-C21 a poodhalilo niektoré podrobnosti. Prezradilo, že dizajn má na svedomí opäť talianska kancelária Modena 40, motorka využíva celkom nový rám, radový dvojvalec s objemom najmenej 400 cm3, brzdy Brembo, vpredu s radiálne montovanými čeľusťami, podvozok Öhlins, výfukový systém SC-Project…

Koncept však nemal prvky, ktoré vyžadujú predpisy na jazdu po otvorených komunikáciách – svetlomety, zrkadlá, blatník, nosič TEČ. Vyzerá to tak, že neostane len pri koncepte. Zahraničné médiá totiž zaplavili informácie z čínskeho trhu o novom superšporte, ktorý na základe doterajšieho označenia podobného modelu bude niesť označenie 450SR. Na pohon slúži celkom nový paralelný dvojvalec so zdvihovým objemom valcov 449 cm3, ktorý s vŕtaním 72 mm a zdvihom 55,1 mm bude vysokootáčkový. Na domácom trhu je výkon 37 kW (50 k), čo však mierne presahuje európsky limit na vodičák skupiny A2.

Do Európy sa preto zrejme dostane verzia s výkonom 35 kW – hoci aj len papierovo. Hmotnosť motocykla je 168 kg, čo je dokonca menej ako menšia Yamaha R3. Tá ale pre európsku špecifikáciu zrejme neostane, pretože pri tejto hmotnosti by motorka presahovala ďalší európsky limit na vodičák skupiny A2 – pomer výkonu k hmotnosti 0,2 kW/kg. Východiskom teda je buď zachovať hmotnosť a ešte o niečo znížiť výkon, alebo zachovať 35 kW, aby to papierovo vyzeralo dobre a vybalansovať hmotnosť na 175 kg.

Osobne som toho názoru, že o pár kilowattov menej cítite iba pri zrýchlení, ale kilá navyše vždy – pri zrýchlení, pri brzdení, v zákrutách, pri manipulácii s motorkou v garáži… Koncept bol rozšafný na drahé komponenty, no sériová verzia bude „badžetová“. Nebude mať vpredu dva kotúče a radiálne montované brzdy Brembo, ale iba jednokotúčovú sústavu a čeľusť zrejme od dvorného dodávateľa J.Juan. Podvozok nebude od Öhlinsu, výfuk taktiež nebude od SC-Project… Aj tak sa ale máme na čo tešiť, bude to cenovo a na základe skúseností s inými modelmi CFMOTO aj technicky veľmi zaujímavá alternatíva k európskym a japonským značkám. V Európe však zrejme až na budúci rok.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov