Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën vie už dekády to, čo žiadne iné bežné auto!

Podvozky Citroënu boli vďaka hydro-pneumatike maximálne komfortné. Tak povediac veľkú francúzsku revolúciu spôsobilo legendárne DS. Milovali ho všetci, ktorí si ho mohli dovoliť. DS začalo tradíciu hydropneumatických podvozkov, ktorá už pomerne dávno nadobro skončila. U nás sa preslávil vďaka neskorším typom CX, BX, XM, Xantia a C5.

Mnoho ľudí si doteraz mysli že hydro-pneumatický podvozok je iba komfortný. Auto s ním predsa nemôže sedieť na ceste aj pri agresívnej jazde. Hneď to ale musím vyvrátiť. Boli najlepšie, aké sa vyrábali. Samozrejme, len dovtedy, kým sa nezačali kaziť. Veď napríklad Xantia Activa z konca milénia patrí medzi najlepšie autá v losom teste. O nej niekedy nabudúce.

Čo sa týka samotných hydro-pneumatických podvozkov, spočiatku bol problém s dostupnosťou dielov, dnes je oveľa väčší problém zohnať kvalitného majstra mechanika . Ale aj u nás sa ich pár nájde.

Začiatok článku bol seriózny a zároveň pravdivý. Videá sú skôr komické, ale hlavne zaujímavé. Citroën XM, CX a DS a nepochybne aj ostatné typy so starším hydro-pneu systémom dokázali jazdiť len na troch kolesách. Na zadnej náprave koleso byť nemuselo. A nezáležalo pritom, na ktorej strane nie je. Hydro-penumatický podvozok v najvyššej polohe naviac pomáhal pri jednoduchých servisných úkonoch. Vysoká svetlá výška má nepochybne výhody. Je veľká škoda, že o ne svet prišiel.
Foto: youtube

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov