Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Kamiq ScoutLine – Český skautík(q)

Škoda Kamiq ScoutLine. Tak ako Skauting tak aj Kamiq vsádza na zmysel mladých ľudí pre romantiku a priateľstvo.

Nie je žiadne tajomstvo, že sa mi Kamiq páči od premiéry. Drsnejšia opticky terénnejšia verzia na voľný čas obsahuje napr. čierne plastové lemovanie blatníkov, iný predný spojler, zadný difúzor či lepšiu ochranu podvozka. Zadné LED svetlomety sú v sérii. Pochváliť musím aj predné sedadlá s bočným vedením. Zaujímavosťou je poťah Thermoflux, ktorý prepustí 4,5-krát viac vzduchu v porovnaní s bežnými látkami v automobilovom priemysle. Oceníte to najmä po športovaní, kúpaní alebo turistike.

Už obyčajný Kamiq si môžete rôzne nakonfigurovať. ScoutLine je síce striktnejší, ale v základe mu nič dôležité nechýba. Následne sa fantázii medze nekladú. Každopádne, som rád, že pri konfigurácii ScoutLine uvažovali a dopriali mu hneď bezkľúčové odomykanie a štartovanie, kontrolu tlaku v pneumatikách alebo vyhrievaný volant a predné sedadlá. Pri jazde nielen po nespevnených šotolinových, ale aj iných cestách-necestách určite oceníte prídavné tlmenie vonkajšieho hluku a pri dobrodružných ťažkostiach sa určite hodí aj vždy štandardná neplnohodnotná rezerva na oceľovom disku (205/60 R16).

K litrovému motoru s DSG prevodovkou poviem iba, že zbožňujem, s akou vervou chce ťahať a vždy mám pocit, že sedím v o trochu silnejšom aute. Trochu mi chýbali jazdné režimy, nakoľko sa mi zdalo, že naladenie motora s prevodovkou najmä v nižších prevodových stupňoch je neposedné a auto trochu pri pomalej jazde trhalo. Pri letmom spomínaní na skôr testovaný podobný kus mám pocit, že som podobné správanie zaznamenal len v športovom režime. Každopádne to treba sčasti vnímať aj v kontexte prispôsobovania sa DSG prevodovky nového auta vodičovi.

                                                             

Čo treba uznať        

  • Viac než postačujúci výkon motora.

Čo nám chýbalo      

  • Driving Mode Select za 110 eur.

Čo nás prekvapilo   

  • Vysúvacia ochrana hrán otvorených dverí aj v Kamiqu, cena.

Hyundai Kona Hybrid vs Škoda Kamiq 1,0 TSI – Malý turbobenzín či hybrid?

Škoda Kamiq 1,0 TSI 81 kW 7° DSG ScoutLine

Cena a záruka:

  • Základ/test  19 000/28 100 €.
  • 5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k)  pri 5 000 – 5 500  ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000   ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 124 – 153 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, Vmax = 193 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test  5,5 – 6,8/6,7 l/100 km

Batožinový priestor a konektivita

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,2
  • Batožinový priestor: 400 dm3
Diskusia 1
  1. Juraj Dlhý Používateľ hovorí

    Kamiqy su podarený model aut. Ak hladate inak autorizovaný a kvalitný autoservis tak odporučam AutoBors.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov