Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford Everest – Keď pick-up prezlečú do civilného kabáta

Ford sa pochválil novým modelom Everest. Vyzerá zaujímavo, má však jeden háčik. Zatiaľ to vyzerá tak, že do európskeho predaja nedôjde, a jeho domovinou bude pravdepodobne trhy blízke Austrálii.

Postaviť SUV na pick-up platforme nie je žiadnou novinkou. Podobný postup už raz v minulosti vykonalo Mitsubishi v prípade Pajero Sport, . Ford neexperimentoval a uvedením novej generácie Everestu sa rázvor predĺžil oproti predchodcovi o 50 mm.

Ford Ranger: Pick-up podľa zákazníkov

Ponuka motorov tiež naznačuje, že Everest sa pravdepodobne nedostane do Európy. Dôvod je jasný, pod kapotou totiž nájdeme len spaľovacie pohonné jednotky. Ode o dva dieselové agregáty. Prvý z nich má dva litre a štyri valce. Ten väčší má už tri litre a je to V6. Bez ohľadu na motor je prevodovka automatická a má desať stupňov. Oficiálne údaje o výkone a krútiacom momente neboli zverejnené. Je však známe, že k dispozícii budú autá s pohonom zadných aj všetkých štyroch kolies.

Minitest: Ford Ranger Raptor – Áno, šéfe!

Everest môže mať ochranu podvozku, uzávierku diferenciálu na zadnej náprave, terénne režimy a dva ťažné oká v prednom nárazníku. Everest dokáže prejsť aj brod hlboký 80 cm, čo naozaj nie je zlé. Odvezie aj príves s 3,5 tonami. Aj keď je Everest navrhnutý tak, aby fungoval mimo asfaltu, neznamená to, že kabína je sparťanská. Nájdeme tu dokonca 12-palcovú multimediálnu obrazovku, digitálne hodiny, bezdrôtovú nabíjačku, ventilované a vyhrievané sedadlá aj volant.

Zdroj: Ford

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov