Hyundai Santa Fe Hybrid Premium- Skúsený vodca svorky
Hyundai Santa Fe prešiel modernizáciou, vďaka ktorej sa môže pochváliť hybridným pohonom.
,Za posledné roky sme si už zvykli, že pojem facelift alebo modernizácia obvykle znamená súbor kozmetických zmien, vďaka ktorým má auto nachádzajúce sa niekde v strede generačného cyklu vydržať v boji s prípadnou novšou konkurenciou ešte nejaký čas. Vlajková loď značky Hyundai však tento princíp zmietla zo stola. Modernizované Santa Fe totiž dostalo úplne novú platfomu, vďaka ktorej do ponuky pribudol hybrid a plug-in hybrid.
Samotné auto v porovnaní s verziou pred faceliftom mierne narástlo, konkrétne 15 milimetrov do dĺžky, 5 mm do výšky a 10 mm do šírky. Konštruktéri zvýšili aj tuhosť karosérie a vďaka tomu zlepšili aj bezpečnosť posádky v prípade nárazu. Vynovené SUV spoznáte podľa prednej masky, ktorej dominujú svetlá s novým svetelným podpisom v tvare písmena T. Zmenený je aj zadný nárazník, koncové svetlá dostali krajšiu grafiku a tiež stredom sa tiahnuci LED pásik, ktorý spája obidve svetlá.
Decentné zmeny
Zmeny, ktoré nastali v interiéri, sú tiež radikálne. Veď masívny stredový tunel s veľkým množstvom tlačidiel udrie do očí každému a hneď. Chválime množstvo úložných priestorov, alcantarou čalúnený strop, ale aj kombináciu béžovej a čiernej kože. Masívne predné sedadlá sú pohodlné a nechýba im funkcia vyhrievania i odvetrávania. V nami testovanom kuse sa nachádzalo klasických päť sedadiel, avšak Santa Fe môžete mať aj v 7-miestnej verzii. Keďže ide o robustné SUV, palec hore dávame za obraz kamery v digitálnom prístrojovom štíte pred vodičom pri vyhodení smerovky. Okrem eliminácie mŕtveho uhla kamera pomáha aj pri parkovaní k obrubníku.
Výborný hybrid
Pod kapotou novej hybridnej verzie pracuje preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi s výkonom 132,2 kW (180 k), ktorému pri práci pomáha elektromotor s výkonom 44 kW (60 k). Kombinovaný výkon tak dosahuje hodnotu 169 kilowattov alebo 230 koní. Hybridná pohonná jednotka v tomto prípade spolupracuje so šesťstupňovým automatom a je to príjemný tandem. V ekologickom režime rozumne úsporný a v športovom zas dravo sa trhajúci vpred. Riadenie by mohlo byť komunikatívnejšie, avšak vzhľadom na segment to nie je až tak potrebné. Tu ide hlavne o komfort.
Hybrid má byť najmä o úspornosti a je to tak aj v prípade nového Santa Fe. Auto dokáže jazdiť v kombinovaných podmienkach za 7,5 litra, aj keď v meste si neskromne dokáže vypýtať aj 9 litrov. Ak však jazdíte rozumne a so spotrebou do ôsmich litrov, potom na jednu 67-litrovú nádrž dokážete prejsť solídnych 800 kilometrov. Hyundai si za svoj vrcholný model pýta minimálne 41 390 eur, pričom testovaný kúsok v najvyššej výbave Premium s balíkom Luxury vyšiel na 49 250 eur. To nie je málo peňazí, ale pozrite si, koľko si za rovnako veľké SUV s podobnou výbavou pýtajú prémiové značky. Nový Hyundai Santa Fe im poriadne dýcha na krk.
Čo treba uznať
- Výborný pomer cena/hodnota.
Čo nám chýbalo
- Komunikatívnejšie riadenie v športovom režime.
Čo nás prekvapilo
- Pomerne vysoká spotreba hybridu v meste.
Hyundai Santa Fe Hybrid 1.6 T-GDi, 4×4, Premium
Cena (základ//test) 41 390/49 250 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132.2 kW (180 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Synchrónny elektromotor, max. výkon 44 kW (60 k) pri 1 600 – 2 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri n. u. ot.min-1. Kombinovaný výkon: 169 kW (230 k) pri 5 500 ot.min-1 Emisie CO2 154 – 169 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax=187 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 6,8 – 7,4 /7,8 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 634 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov