Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz S 580 e – Luxusný plug-in hybrid, ktorý mi dáva zmysel!

Mercedes-Benz S 580 e s dojazdom viac ako 100 kilometrov poskytuje dvojnásobne väčší elektrický dojazd, elektrický výkon na úrovni 110 namiesto 90 kW a rovný batožinový priestor s prepájacím otvorom na zväčšenie ložného priestoru.

Kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,0 – 0,6 l/100 km, kombinované emisie CO₂, vážené: 22 – 15 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 24,8 – 20,7 kWh/100 km) ponúka v porovnaní so svojím predchodcom množstvo výhod. V prepočte na celú životnosť vozidla je šetrnejšie k životnému prostrediu. Ak sa vezme do úvahy výroba, používanie vozidla viac ako 300 000 kilometrov, vyprodukuje tento model približne o 14,1 (nabíjanie elektrinou z európskeho energetického mixu), resp. o 36,2 percent (elektrina z vodných elektrární) menej emisií CO₂ ako jeho predchodca, model S 560 e. To je výsledok 360-stupňovej environmentálnej kontroly od značky Mercedes-Benz.

 

Model S 580 e sa vyrába v mimoriadne flexibilnej a efektívnej výrobnej hale Factory 56 v Sindelfingene. Na streche haly je nainštalované fotovoltické zariadenie s približne 12 000 PV modulmi a výkonom približne 5 000 kWp (kilowatt-peak). Halu napája zelenou energiou vlastnej výroby. V procese výroby materiálov a konštrukčných dielov vzniká v porovnaní s predchodcom viac oxidu uhličitého. Môže za to najmä zvýšený podiel ľahkých kovov v holej karosérii a väčší vysokovoltový akumulátor s kapacitou 28,6 kWh. Túto nevýhodu výroby možno kompenzovať vo fáze používania: zdvojnásobenie elektrického dojazdu má za následok výrazne väčší podiel jazdenia na elektrický pohon. Počas celej doby prevádzky disponuje model S 580 e mnohými výhodami, najmä pokiaľ ide o produkciu emisií CO2. Platí to najmä vtedy, keď sa na nabíjanie používa elektrina z obnoviteľných zdrojov.

Okrem lepších hodnôt emisií CO2 vykazuje model S 580 e oproti svojmu predchodcovi aj výhody v oblasti eutrofizácie (EP) a potenciálu letného smogu (POCP). V dôsledku vyššieho podielu použitej elektrickej energie sa podarilo znížiť spotrebu fosílnych zdrojov (ADP pre fosílne suroviny) o 16 percent (Európsky energetický mix), resp. 59 percent (elektrina z vodných elektrární).

O nových modeloch Triedy S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete

V novej Triede S oslávila svoju premiéru štvrtá generácia hybridného pohonu. Okrem modelu S 580 e bude s modelom S 580 e 4MATIC čoskoro k dispozícii po prvýkrát v tomto segmente aj verzia s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete s náhonom na všetky kolesá.

S elektrickým hnacím výkonom 110 kW/150 k a čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov (WLTP) dokážu oba modely v mnohých prípadoch jazdiť bez použitia spaľovacieho motora. Základom hybridného pohonu je šesťvalcový radový motor M 256 s výkonom 270 kW/367 k z aktuálnej generácie motorov od značky Mercedes-Benz. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora.

Mercedes-Benz triedy S – Capo di tutti capi

Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Maximálna rýchlosť v jazdnom programe ELEKTRICKÝ dosahuje 140 km/h, po jej dosiahnutí nasleduje jemné obmedzenie.

Štandardom na palube je nabíjačka na trojfázové nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je k dispozícii nabíjačka s výkonom 60 kW. Dokonca aj prázdny akumulátor ňou možno nabiť za približne 30 minút.

Zdroj: Mercedes

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov