Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport: Debut v LA

Okruhový špeciál s motorom uloženým uprostred sa opiera hlavne o pohonnú jednotku.

Na nedávnom autosalóne v Los Angeles sa automobilka Porsche blysla športiakom triedy GT4 pre zákaznícky pretekársky program. Nové Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport malo v zámorí súčasne svetovú premiéru.

Okruhový špeciál s motorom uloženým uprostred sa opiera hlavne o pohonnú jednotku, ktorá je jeho najvýraznejšou zmenou. Vysokootáčkový šesťvalec boxer s objemom 4.0 litre vychádza z agregátu typu 911 GT3 Cup a v aktuálne najsilnejšom pretekárskom modeli radu Cayman dosahuje výkon 368 kW (500 koní). Svojho predchodcu tak novinka s evidentne rozšírenou stavbou prekonáva o 55 kW (75 k).

Nebol by to samozrejme len motor, ktorý novinku odlišuje. Nová je tiež sedemstupňová dvojspojková samočinná prevodovka PDK s kratšími prevodmi (predtým len 6 stupňov). V závislosti na druhu trati je potom novinka schopná jazdiť o dobré 2 % rýchlejšie časy než predchodca. Homologované vozidlo, plne pripravené pre pretekárske nasadenie, je možné bez ďalších úprav prevádzkovať v súťažných seriáloch SRO po celom svete. Základná cena bola stanovená na 196 000 eur bez DPH.

Do vývoja modelu Clubsport sme začlenili skúsenosti a želania zákazníkov, ktorých sa snažíme už roky počúvať ,“ povedal Michael Dreiser, vedúci predaja Porsche Motorsport. „Lepšie okruhové časy v kombinácii s vylepšenou ovládateľnosťou znamenajú, že naši klienti dostanú veľmi konkurencieschopný produkt pre preteky v kategórii GT4 pre ďalšie roky,“ dodal Dreiser. Porsche ponúklo odpovedajúci model pre triedu klientských pretekov GT4 už v roku 2016, keď prišla s typom Cayman GT4 Clubsport generácia 981.

Bol to úspešný automobil, z ktorého sa do roku 2018 vyrobilo 421 kusov. V roku 2019 potom debutoval nástupca 718 Cayman GT4, ktorý úspech u zákazníkov ďalej rozvinul. Doteraz ich oslovil približne 500. Vysoký dopyt a s ním súvisiaci úspech celého klientského programu Porsche je spôsobený nielen samotnými kvalitami vozidla, ale tiež pomerne nízkymi prevádzkovými nákladmi. Porsche často využíva robustné sériove technológie spárovaných so špecifickými pretekárskymi komponentmi, čo vo finále znižuje nákladovú zložku pre zákaznícke tímy.

Nový model 718 Cayman GT4 RS Clubsport v tejto stratégii pokračuje, čo ďalej zvyšuje jeho konkurencieschopnosť. Plochý šesťvalec kubatúry 4.0 litra s výkonom 368 kW (500 k), pochádzajúci z väčšieho modelu 911 GT3 Cup, prevyšuje 3.8-litrový agregát predchádzajúceho modelu o takmer 18 %. Vďaka optimalizovanému odsávaniu dosahuje najväčší výkonu od 800 otáčok vyššie – pri 8300/min. Obmedzovač potom zasahuje pri 9000/min. Maximum krútiaceho momentu 465 Nm (predtým 425 Nm) je naopak dosiahnuté už pri 6000/min (u predchodcu 6600/min).

Efektom je potom omnoho širšie pásmo využiteľných otáčok a lepšia momentová krivka, čo uľahčuje profesionálnym aj amatérskym pilotom samotné pretekanie. Vďaka 115 litrom je vozidlo pripravené tiež na vytrvalostné preteky. Navyše Porsche Motorsport pre GT4 RS Clubsport pripravilo dva výfukové systémy, ktoré umožňujú súťažiť aj na tratiach s prísnejšími hlukovými limitmi. Nový športový špeciál je pripravený tiež pre inštaláciu prídavných svetlometov či prídavných otvorov pre tankovanie, ktoré sú potrebné napríklad v nočných vytrvalostných pretekoch.

-jj-, zdroj a foto: Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov