Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai Tucson Hybrid – Nobilita v novom štýle

Hyundai Tucson Hybrid je vstupenkou do vyššej vrstvy ekologickej spoločnosti.

Udivuje ma, aký pokrok prináša Hyundai nielen posledné mesiace, ale už dokonca roky. Neboja sa zjavne ničoho, hlavne priniesť nový trend, štýl, svojskú originalitu, ktorej však musíte prísť na chuť. A keď k tomu pripočítate modernú plne hybridnú technológiu, záujem súčasnej ekologicky orientovanej extravagantnej klientely vrcholí.

Ktoré vybrať?

Nový Tucson môžete mať v benzínovej a v naftovej verzii, ktoré sú skombinované aj s mild-hybridnou technológiou, my sme si vyskúšali plný hybrid a čoskoro dorazí aj najvýkonnejšia plug-in hybridná verzia. Ja však už teraz poznám svojho favorita. Je ním jednoznačne plný hybrid s mne najbližšou technológiou, keďže dokáže byť aj efektívna, aj ekologickejšia v porovnaní s klasickým zážihovým motorom, ale na druhej strane nevyžaduje odo mňa ako od vodiča žiadnu starostlivosť navyše sa o všetko stará vždy sama. Mňa si hybridná verzia získala aj svojím akustickým komfortom. Naozaj, kým som Tucsonu „nenakladal“, tak je na vysokej úrovni aj pri rýchlosti blízkych najvyššej konštrukčnej rýchlosti. V mimomestských a diaľničných tempách je už počuť jemné cvrlikanie od oblasti vonkajšej kľučky dverí. Inak skutočne nemám výhrady.

Teória v praxi

Hybridný systém s príplatkovým pohonom všetkých kolies tvorí preplňovaný zážihový motor a štandardne dodávaná 6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Klasické spaľovacie verzie využívajú dvojspojkové prevodovky, konkurencia zas často volí prevodovky CVT, ktoré plynulo menia prevodové pomery. V praxi to znamená asi toľko, že nemáte vysávačový efekt, no radenie cítite. Navyše, prevodovka je nesvoja, keď auto dochádza do križovatky, zrazu skočí zelená, a vodič pridá. Vtedy váha, čo vlastne zaradiť. Mierne oneskorenie reakcie na plynový pedál je cítiť aj pri rozbiehaní, ale tiež aj pri uvoľnení pedála, keď ešte na veľmi krátky čas otáčky rastú. Veľkou zaujímavosťou je aj tlačidlo na reset 12 V li-ion polymérovej batérie s kapacitou 1,49 kWh, nakoľko hybridný Tucson neobsahuje klasický akumulátor, ale batéria je už súčasťou vysokonapäťovej hybridnej sústavy a systém ju chráni pred úplným vybitím tým, že ju vie odpojiť. Aby sa batéria opätovne pripojila, je nutné stlačiť tlačidlo a naštartovať do 15 sekúnd. Následne auto vyžaduje jazdenie, aby systém batériu adekvátne dobil. Zaujímavým faktom je aj to, že hybridná verzia má papierovo podľa metódy VDA najväčší objem batožinového priestoru (+70 litrov v porovnaní s 1,6 CRDi MHEV) a nádrž menšiu len o 2 litre.

Neoblomná striktnosť

Komfortná a funkčná výbava sa dokupuje po balíkoch s výnimkou strešného okna. Ak chcete elektrické pruženie, automaticky dostanete aj systém RSPA – diaľkový inteligentný parkovací asistent ovládaný cez kľúč, obe figurujú ako Techno Pack, ale priplatiť si musíte aj za Premium Pack, ktorý obsahuje kožené elektricky ovládané sedadlá pre vodiča s pamäťou, ale vždy len pre najvyšší stupeň výbavy a celé vás to vyjde na nemalých 3 000 €. Každopádne, všetky tieto príplatkové veci vám budú maľovať úsmev na tvári každý deň.

Čo treba uznať       

  • Polarizuje spoločnosť výraznejšie ako ktorékoľvek iné auto.

Čo nám chýbalo      

  • Stropná odkladacia skrinka na okuliare.

Čo nás prekvapilo   

  • Tlačidlo na reset batérie.

Prvá jazda: Hyundai Bayon – Priestorový kráľ

Hyundai Tucson Hybrid 1,6 T-GDI 230k 4×4 Premium

Cena a záruka:

Základ/test  29 090/39 750 €.

5 rokov bez obmedzenia km, záruka na batériu 8 rokov/160 000 km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16 + hev, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132,2 kW (180 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Synchrónny elektromotor 44,2 kW (60 k) pri 1 600 – 2 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 264 Nm pri 1 600 ot.min-1. Celkový výkon 169 kW (230 k) pri 5 500 ot.min-1.  Emisie CO2 (WLTP) 140 – 149 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 8,0 s, Vmax = 193 km/h, spotreba výrobca (WLTP)/test  6,2 – 6,6/6,7 l/100 km

Batožinový priestor a konektivita

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 616 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov