Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche 718 GT4 RS Clubsport: 3-2-1 štart!

Porsche Motorsport pre GT4 RS Clubsport pripravilo dva výfukové systémy.

Nemecká automobilka Porsche sa na autosalóne v Los Angeles blysla svetovým debutom vozidla triedy GT4 pre zákaznícky pretekársky program. Nové Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport vychádza z produkčného modelu 718 Cayman GT4 RS.

Okruhové športové vozidlo s motorom uprostred stavia najmä na pohonnej jednotke, ktorá je jeho najvýraznejšou zmenou. Vysokootáčkový šesťvalec boxer objemu 4.0 litre vychádza z agregátu typu 911 GT3 Cup a v aktuálne najsilnejšom pretekárskom modeli radu Caymann dosahuje výkon 368 kW (500 koní). Predchodca tak novinku so signifikantne rozšírenou stavbou prekonáva o 55 kW (75 k). Nebol by to samozrejme len motor, ktorý novinku odlišuje.

Nová je tiež sedemstupňová dvojspojková samočinná prevodovka PDK s kratšími prevodmi. V závislosti na druhu trati je potom novinka schopná zajazdiť o dobré 2 % rýchlejšie časy než predchodca. Homologované vozidlo, plne pripravené pre pretekárske nasadenie, je možné bez ďalších úprav prevádzkovať v pretekárskych seriáloch SRO po celom svete. Základná cena bola stanovená na 196.000 eur bez dane.

Do vývoja modelu Clubsport sme začlenili skúsenosti a priania zákazníkov, ktoré sa snažíme roky počúvať,“ vysvetlil Michael Dreiser, vedúci predaja Porsche Motorsport. „Lepšie okruhové časy v kombinácii so zlepšenou ovládateľnosťou znamenajú, že naši klienti dostanú veľmi konkurencieschopný produkt pre preteky v kategórii GT4 pre ďalšie roky,“ dodal Dreiser. Porsche ponúklo odpovedajúci model pre triedu klientských pretekov GT4 už v roku 2016, keď prišlo s typom Cayman GT4 Clubsport generácie 981.

Bolo to úspešné vozidlo, z ktorého sa do roku 2018 vyrobilo 421 kusov. V roku 2019 potom debutoval nástupca bazírujúci na model 718 Cayman GT4, ktorý úspech u zákazníkov ďalej rozvinul. Vysoký dopyt a s ním súvisiaci úspech celého klientského programu Porsche je spôsobený nielen samotnými kvalitami vozidla, ale tiež pomerne nízkymi prevádzkovými nákladmi. Porsche vo veľkom využíva robustných sériových technológií spárovaných so špecifickými pretekárskymi komponentmi, čo vo finále znižuje nákladovú zložku pre zákaznícke tímy.

Nový model 718 Cayman GT4 RS Clubsport v tejto stratégii pokračuje, čo ďalej zvyšuje jeho konkurencieschopnosť. Plochý šesťvalec kubatúry 4.0 litre s výkonom 368 kW (500 k), pochádzajúci z väčšieho 911 GT3 Cup, prevyšuje 3.8-litrový agregát predchádzajúceho modelu o takmer 18 percent. Vďaka optimalizovanému odsávaniu dosahuje najväčší výkon o 800 otáčok výš – pri 8300/min. Obmedzovač potom zasahuje v 9000/min. Maximum krútiaceho momentu 465 Nm (predtým 25 Nm) je naopak dosiahnuté už pri 6000/min.

Efektom je potom omnoho širšie pásmo využiteľných otáčok a lepšia momentová krivka, čo uľahčuje profesionálnym aj amatérskym pilotom samotné súťaženie. Navyše Porsche Motorsport pre GT4 RS Clubsport pripravilo dva výfukové systémy, ktoré umožňujú súťažiť aj na tratiach s prísnejšími hlukovými limitmi. Nové pretekárske vozidlo je pripravené tiež pre inštaláciu dávnych svetlometov či prídavných otvorov pre tankovanie, ktoré sú potrebné napríklad v nočných vytrvalostných pretekoch.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov