Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Do prerazenia tunela Čebrať zostáva 150 metrov

Na stavbe liptovskej diaľnice D1 Hubová – Ivachnová asfaltujú križovatku Hubová, pokračujú v stabilizovaní mostných opôr a v razení tunela Čebrať. Proti zosuvu pôdy realizujú 17 metrov hlboké šachty. Ide o unikátny projekt a technologicky veľmi výnimočný a náročný.

Asfaltujú križovatku Hubová, spevňujú mostné opory

Progres stavebných prác na úseku D1 Hubová – Ivachnová je razantný. Realizujú práce na výstavbe križovatky Hubová a zároveň sme obnovili práce na moste v katastri obce Hubová, kde z dôvodu zosuvu svahu bola stavebná činnosť na potrebný čas pozastavená. Pokračujú v prácach na budovaní a stabilizácii mostných opôr, aby mohli dokončiť pravý most. Pravý most by mal byť hotový začiatkom budúceho roka, ľavý, už existujúci most, používú ako prístupovú cestu. Všetky spomínané práce realizujú zo západnej strany od Hubovej.

Unikátne a technologicky náročné šachty proti zosuvu

Aby vedeli zaistiť terén v okolí mostov proti zosuvu, do hĺbky 17 metrov zakladáme šachty z veľkopriemerových pilót, do ktorých sa následne založí budúci most. Šachty slúžia na to, aby rozrazili zeminu a vodu a most bude takto ochránený pred prípadným zosuvom. Ide o unikátny projekt a technologicky veľmi výnimočný a náročný. Šachty sa nachádzajú z východnej strany stavby od Ivachnovej.

V tuneli Čebrať sa pracuje na plné obrátky

Po získaní právoplatného stavebného povolenia zahájili práce aj na západnom portáli tunela Čebrať. Aktuálne sa ešte potrebujú dostať o 5 metrov hlbšie, aby mohli zahájiť práce na razení tunela zo západnej strany – už v decembri tohto roka, pričom práce budú pokračovať celú zimu. V tuneli Čebrať májú prerazených 3 480 m, zostáva preraziť posledných 150 metrov. Samotný tunel sa razí novou rakúskou metódou a postupne v niektorých úsekoch tunela zahajujú aj práce na sekundárnom ostení tunela.

Obchvat Ružomberka ušetrí aj viac ako 16 minút

Úsek liptovskej diaľnice D1 bude mať celkovú dĺžku 14,92 km. Začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej bude napojený na I/18. Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať s dĺžkou 3,63 km a pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po približne pätnástich kilometroch sa nový úsek D1 na svojom konci pri Ivachnovej plynule napojí na diaľnicu smerujúcu do Košíc.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov