Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dongfeng Fengon Seres 3 – Krok do neznáma

Dongfeng Fengon Seres 3 je elektrické kompaktné SUV z Číny, ktoré sa chce presadiť aj na slovenskom trhu.

Čínska značka Dongfeng vstupuje na slovenský trh zatiaľ s trojicou modelov. My sme si na test vybrali elektrický crossover s názvom Seres 3. Auto sa vyznačuje nekonfliktným dizajnom, ktorý síce neurazí, ale ani nenadchne. Jeden z našich fanúšikov na sociálnej sieti napísal, že auto mu pripomína kríženca Volkswagenu Tiguan a BMW X5. V prednej časti nachádzame jednoduché halogénové svetlá, Full-LED technológia nie je v ponuke ani za príplatok. Zadné svetlá, naopak, LED technológiu využívajú a zadné smerovky sú dokonca dynamické.

Viac než dobré

Milo prekvapený som bol z vysokej kvality spracovania interiéru a použitých materiálov. Takú vysokú vnímanú kvalitu nedosahujú ani niektoré v Európe etablované značky. Rovnako chválim priestrannosť a komfortné kožené sedadlá. Samozrejme, v interiéri som našiel aj zopár nedostatkov. Napríklad polička na smartfón je príliš plytká a mobil v zákrutách vypadáva pod nohy. Navigácia nemá nahraté slovenské mapy, no to by sa zrejme dalo softvérovo doplniť. Volant je nastaviteľný len výškovo, ale dá sa nájsť jeho optimálna poloha.

Páčila sa mi kvalitná grafika prístrojového štítu, no prekážal mi pomalý štart infotainmentu. Číňanom dávam palec hore za 360-stupňovú parkovaciu kameru s dobrou čitateľnosťou aj za zhoršených podmienok. Na zadných sedadlách je miesta tiež dostatok (porovnateľné s konkurenciou v segmente), avšak pasažierom chýbajú USB porty. Naopak, veľmi praktické je sklápanie zadných operadiel, keďže výklopný je aj sedák. Operadlo sa tak dokáže sklopiť do úplnej roviny.

Svojské riešenia

Prednú nápravu v Dongfengu poháňa synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, pričom jeho maximálny výkon je na papieri 120 kW (163 k) a max. krútiaci moment dosahuje hodnotu 300 Nm. Spoza volantu sa výkon zdá byť nižší, no jazdná dynamika autu nechýba. Vodič má k dispozícii 3 stupne rekuperácie, avšak tie sa menia len cez centrálny dotykový displej. Aj najsilnejší stupeň je príliš slabý na to, aby sa auto dalo ovládať jedným pedálom, a tak som sa v systéme príliš nehrabal. Batéria s kapacitou 53,61 kWh má na európske pomery jednu zaujímavosť – je lítiovo-ferofosfátová. Tento typ batérie má síce nižšiu energetickú hustotu (približne 100 Wh na kilogram) ako napríklad lítiovo-polymérová ​​batéria, ale je výrazne bezpečnejšia.

V meste sme s Dongfengom dokázali na jedno nabitie prejsť takmer 300 kilometrov, po okreskách asi 250 a diaľničným tempom maximálne 200. Priemerná spotreba energie sa ustálila na hodnote 20 kWh, no test prebiehal v teplých letných dňoch, keď bolo treba používať klimatizáciu. Ak by ste si čínsky elektromobil chceli nabíjať z bežnej domácej siete, budete potrebovať 16-ampérový istič. Čas strávený na nabíjačke sa dá ušetriť kúpou wallboxu, no trojfázová palubná nabíjačka v tomto aute dosahuje maximálny výkon iba 6,6 kW, a tak celý proces aj tak trvá viac než 10 hodín. Na rýchlonabíjačke sa (podľa slov výrobcu) auto dokáže nabíjať výkonom až 150 kW, avšak náš testovací exemplár bol z tohto pohľadu priškrtený na približne 65 kW.

Jazdí príjemne

Na záver chcem ešte pochváliť jazdné vlastnosti elektrického Dongfengu. Má totiž príjemne mäkký podvozok s dobrou filtráciou nerovností a slušnou prácou tlmičov. Do karosérie prenášajú len minimum odozvy, ale celkovo je podvozok na ceste trochu hlučnejší. Jednoduchá zadná náprava mi neprekážala, pretože ani pri rýchlejšom prejazde zákrut s priečnou nerovnosťou neodskakovala, ale poslušne nasledovala stopu udávanú prednou nápravou.

Ja by som použil lepšie pneumatiky. Nami testovaný Dongfeng Seres 3 stojí 34 990 eur. To je podľa môjho názoru príliš vysoká cena. Najmä vzhľadom na slabšiu servisnú sieť a neznáme meno značky, ktorá u nás nemusí vydržať dlho. Osvedčení konkurenti ako napríklad elektrický Peugeot 2008 alebo Citroën C4 stoja v slušnej výbave podobné peniaze. Ak by Dongfeng stál aspoň o 10-tisíc eur menej, určite by som vám ho odporúčal zaradiť do hľadáčika pri kúpe elektrického crossoveru. Kvality na to rozhodne má.

 

Čo treba uznať

  • Kvalitne spracovaný interiér.

Čo nám chýbalo

  • Silnejšia miera rekuperácie.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi slušne pracujúci podvozok.

 

Dongfeng Fengon Seres E3 S2

Cena (základ/test)                                          32 990 / 34 990 €

Záruka                                                           7 rokov bez obmedzenia km a 8 rokov záruka na batériu

Motor

  • synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 120 kW (163 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri n. u. ot.min-1. Kapacita akumulátora 53,61 kWh. Emisie CO2 0 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax=160 km/h, maximálny dojazd v NEDC/test 405/280 km

Konektivita

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,25

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov