Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz GenH2 Truck: Vodíkový ťahač dostal zelenú

Skúšobný program sa rozšíri aj na verejné cesty, jazdiť sa bude aj na B462 pri Rastatte.

Zdokonalený prototyp vodíkového ťahača Mercedes-Benz GenH2 Truck s palivovými článkami na vodík získal nedávno homologizáciu pre cestnú premávku od príslušného nemeckého úradu. Prototyp nákladiaku budúcnosti mal premiéru vlani.

Už v apríli zahájil výrobca nákladných vozidiel Daimler Trucks na vlastných uzatvorených skúšobných polygónoch interné testy zdokonaleného prototypu vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck. Nákladné vozidlo poháňané palivovými článkami na vodík, ktorého sériový variant bude koncipovaný pre dojazd až viac než 1000 km bez zastávok pre doplňovania paliva, úspešne absolvovalo na polygónoch už tisíce skúšobných kilometrov.

Teraz sa skúšobný program rozšíri aj na verejné cesty. Prototyp bude jazdiť okrem iného aj na B462 pri Rastatte, kde bude nákladná doprava čiastočne elektrifikovaná prevádzka trolejových nákladných vozidiel v rámci projektu eWayBW. Daimler Trucks bude porovnávať ekonomickou a energetickou efektivitu vodíkových, batériových a trolejových ťahačov.

Súčasne budú prebiehať aj porovnávacie testy elektricky poháňaných vozidiel Mercedes-Benz eActros, ktoré sú napájané akumulátormi s trolejovými nákladnými vozidlami, resp. nákladnými vozidlami s palivovými článkami ostatných automobilových výrobcov. Daimler Truck pritom žiadna trolejové nákladné vozidla neplánuje. Už od júla 2019 sa eActros osvedčoval v intenzívnych praktických testoch u firmy Logistik Schmitt v rastattskom regiónu.

Daimler Truck dosiahol homologizáciu vozidla GenH2 Truck pre cestnú premávku významnú métu na ceste k sériovej výrobe. Nemecký výrobca nákladných vozidiel predpokladá odovzdanie prvých sériovo vyrobených exemplárov zákazníkom v roku 2027. Okrem toho má ambíciu a plány ponúkať v Európe, Japonsku a Severnej Amerike najneskôr v roku 2039 už len nové vozidla s neutrálnou bilanciou prevádzkových emisií CO2 („tank-to-wheel“).

Výrobca nákladných vozidiel preto vsadil na dvoj-koľajovú stratégiu elektrifikácie svojich vozidiel, v ktorej sa uplatnia elektrické pohony napájané z akumulátorov aj vodíkových palivových článkov. Daimler Truck bude môcť vďaka tejto kombinácii technológií ponúkať svojim zákazníkom najlepší možný variant vozidla v závislosti na ich použití. Čím ľahší náklad a čím kratšia vzdialenosť, tým spíše sa uplatní sady akumulátorov. Čím ťažší náklad a čím dlhší vzdialenosť, tým skôr budú správnou voľbou palivové články.

-jj- zdroj a foto: Mercedes, Daimler

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov