Škoda Slavia – Nový model pre Indiu
- Druhý sériový model, po vozidle KUSHAQ v rámci projektu INDIA 2.0, v ktorom je spoločnosť ŠKODA AUTO zodpovedná za indický subkontinent, sa volá SLAVIA.
ŠKODA SLAVIA je po SUV KUSHAQ, ktoré bolo predstavené na jar, druhým modelom značky ŠKODA špeciálne vyvinutým pre Indiu. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovedá spoločnosť ŠKODA za všetky aktivity koncernu Volkswagen na indickom trhu. Tento projekt zahŕňa modelovú ofenzívu celkom štyroch nových kompaktných vozidiel. Vozidlá KUSHAQ, SLAVIA a dva modely značky Volkswagen sú postavené na platforme MQB-A0-IN, ktorú ŠKODA špeciálne upravila pre potreby indického trhu. Samotná výroba bude až na 95 % lokalizovaná.
Názov SLAVIA odkazuje na začiatky spoločnosti ŠKODA . V roku 1895 začínali zakladatelia spoločnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladej Boleslavi najprv s opravami bicyklov. Čoskoro potom navrhli vlastné bicykle a od roku 1896 ich úspešne predávali pod značkou SLAVIA. Meno nového sedanu určeného pre indický trh je poctou počiatkom spoločnosti ŠKODA . Kým ŠKODA KUSHAQ vychádza z indických tradícií, SLAVIA symbolizuje úzke prepojenie indoeurópskej tradície a českej a indickej kultúry.
Bicykle vyrábané v Mladej Boleslavi pod obchodným názvom SLAVIA boli na začiatku 20. storočia zárukou spoľahlivosti, cenovej dostupnosti a vynaliezavosti. Tieto vlastnosti charakterizujú aj dnes Simply Clever filozofiu značky ŠKODA. Meno SLAVIA sa taktiež skoro stalo synonymom kvality a inovácie. Rovnaké označenie sa ujalo aj pre motocykle, predstavené Laurinom a Klementom v roku 1899. Po viac ako 120 rokoch stelesňuje tieto ideály nová ŠKODA SLAVIA a v Indii skvele dopĺňa modely OCTAVIA a SUPERB, ktoré si tu za posledných dvadsať rokov získali uznanie. Nový sedan SLAVIA bude elegantný, výkonný a bezpečný, ako indickí zákazníci od značky ŠKODA očakávajú.
Rok 2021 je pre ŠKODA v Indii rokom expanzie. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoja štyroch nových modelov (2 modely ŠKODA a 2 modely Volkswagen). Napriek pandémii Covid-19 má nová ŠKODA KUSHAQ za sebou úspešný štart. Od uvedenia na trh v júli 2021 registruje automobilka už viac ako 10.000 objednávok. Vďaka novému vozidlu SLAVIA sa v Indii očakáva výrazný nárast predaja. Indický trh zohráva v rastovej stratégii značky ŠKODA významnú úlohu.
ŠKODA orientovala vývoj modelov KUSHAQ a SLAVIA v Indii na rýchlo sa meniace očakávania indických zákazníkov, pre ktorých sú dôležité najmä náklady, dojazd a komfort. Zároveň ŠKODA investuje v Indii do rozširovania dílerskej siete: v súčasnosti je česká značka zastúpená vo viac ako 100 mestách so 165 predajnými a servisnými miestami. Do konca roka 2022 sa počet pobočiek zvýši na 225.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov