Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


CITROËN 2CV – Kačice pristáli na hrade Modrý Kameň

CITROËN 2CV v hojnom počte pútal pozornosť motoristov na cestách v okolí Veľkého Krtíša, Modrého Kameňa a Vinice.

Miestom konania tohtoročného, v poradí už 22.medzinárodného zrazu slovenského Citroën 2CV klubu bol okres Veľký Krtíš. Hlavným miestom, kde sa mohli priatelia a sympatizanti značky stretnúť s kolónou týchto veselých a hravých áut bolo okolie hradu Modrý Kameň, ktorý sa stal na krátky čas „domovskou stanicou“ 25 exemplárov tohto ikonického modelu. Stretnutie na nádvorí hradu bolo do určitej miery symbolické, pretože hrad je miestom stálej expozície Slovenského  národného múzea – Múzea bábkarských kultúr a hračiek, hrad Modrý Kameň. A keďže  Citroën 2CV je výrazný model – nie len vďaka svojej koncepcii a jednoduchým technickým riešeniam, ale aj vďaka hravosti a radosti, ktorú šíri všade tam, kde sa objaví. Pri prejazde po slovenských cestách sa za pestrofarebnou  kolónou kačíc otáčajú hlavne rodiny s deťmi, autá sa totiž pri jazde zábavne nakláňajú a sem-tam zatrúbia. Pozdravujú tak hlavne deti a ich rodičov, ale aj ostatných, ktorí poznajú tieto autá z francúzskych komédií a tešia sa zo stretnutia s nimi.

Aj preto bolo stretnutie kačičiek výbornou príležitosťou na symbolické obohatenie expozície Múzea hračiek aj o modely autíčiek s dvojitým šípom na kapote. Ikonické modely z produkcie francúzskej značky si iste nájdu svojich malých obdivovateľov pri návšteve múzea, či už to budú miniatúry tých starších modelov – 2CV, Mehari, DS, HY, .. alebo niektoré modely z aktuálnej ponuky značky – Citroën C4, C3 Aircross, C3, C5 Aircross,… prípadne model servisu Citroen pre tých najmenších návštevníkov. Zástupca značky Citroën odovzdal múzeu hračiek zaujímavú zbierku modelov, ktoré už onedlho spestria expozíciu hračiek pre tých najmladších návštevníkov, ale aj pre ich rodičov a starých rodičov, ktorí si môžu zaspomínať na autá svojho detstava, hoci aj prostredníctvom žandárskych komédií a filmov s Fantomasom.

Po návšteve múzea na hrade Modrý Kameň sa kolóna vydala na jazdu do okresného mesta Veľký Krtíš, odkiaľ sa po obede vybrali do vinice miestneho producenta, aby si pripomenuli svoj francúzsky pôvod symbolickou ochutnávkou kvalitných druhov vína, a tiež zaujímavými zábermi v „takmer domácom prostredí“.

Miestom stretnutia slovenského Citroën 2CV klubu bude v budúcom roku východné Slovensko, konkrétny región a miesto zrazu budú známe začiatkom budúceho roka. Pokiaľ to situácia budúci rok umožní, termín ostáva rovnaký – na prelome augusta a septembra, ako každý rok.

Citroën 2CV je naozaj výnimočný automobil, ktorý sa nezmazateľne zapísal do automobilovej histórie. Vedeli ste napríklad, že :

  • medzi rokmi 1948 až 1990 sa ich vyrobilo približne 3,8 milióna avyrábali sa v deviatich krajinách, vrátane bývalej Juhoslávie a Iránu ? Vo všetkých karosárskych verziách a odvodeninách sa ich vyrobilo dokonca vyše 7 miliónov.
  • jednou zpožiadaviek pri jeho navrhovaní bolo, aby s ním farmári mohli odviezť aspoň 50 kg  nákladu rýchlosťou do 50 km/h a bolo schopné jazdiť aj po nespevných a nekvalitných poľných cestách – a na nich sa nesmeli rozbiť vajíčka, uložené v košíku ?
  • celohliníkový dvojvalec s rozvodom OHV mal objem len375 kubických centimetrov a umožnil spaľovať aj nekvalitný benzín? Výkon dvojvalca bol 9 koní (6,6 kW) priblizne pri 3500 otáčkach
  • auto si počas prvých rokov získalo takú obľubu, že čakacie doby naň sa postupne vyšplhali až na 6 rokov?
  • k najcennejším av súčasnosti k najdrahším verziám patrí dvojmotorový 2CV 4×4 s označením Sahara (vyrábaný medzi rokmi 1958 až 1966), z ktorého vzniklo iba 694 kusov ?

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov