Mercedes-Benz Trieda C kombi All-Terrain: Naprieč ľahkým terénom
Novinka prichádza so zvýšenou svetlou výškou a sériovým pohonom všetkých kolies.
Pre koho klasické kombi nie je dosť terénne, ale SUV je už príliš vysoké, Mercedes-Benz ponúka už aj v segmente Triedy C všestranné vozidlo ako alternatívu: Triedu C All-Terrain. Po predstavení úspešnej koncepcie All-Terrain s Triedou E začiatkom roka 2017 teraz prichádza aj Trieda C ako ďalší multitalent s výrazným vzhľadom a všestrannými vlastnosťami.
Vďaka približne o 40 milimetrov väčšej svetlej výške v porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi, sériovému náhonu na všetky kolesá 4MATIC a dvom terénnym jazdným programom Trieda C All-Terrain prejde ľahkým terénom, napríklad nespevnenými poľnými cestami. Medzi terénne dizajnové prvky patria charakteristická maska chladiča, špeciálne nárazníky, vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu a obloženie výrezov kolies v matnej tmavosivej. Kombi okrem toho disponuje mnohými prvkami z nedávno predstavenej novej Triedy C. Patria sem štvorvalcové motory so 48-voltovou technikou, infotainment MBUX, ako aj najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov. Súčasťou svetlometov Digital Light je špeciálne terénne osvetlenie. K európskym obchodníkom sa novinka dostane ešte tento rok.
„Viac ako 10,5 milióna predaných kusov Triedy C od roku 1982 dokazuje, nakoľko obľúbená je Trieda C medzi našimi zákazníkmi. Aj nová Triedy C odštartovala vynikajúco s viac než 50 000 objednávkami za prvé tri mesiace. S Triedou C All-Terrain rozširujeme našu silnú ponuku o nový variant popri sedane a kombi v tomto úspešnom segmente,“ hovorí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, ktorá je zodpovedná za predaj.
V porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi sa model All-Terrain mierne zväčšil. Je o štyri milimetre dlhší a jeho celková dĺžka je 4 755 milimetrov. Vzhľadom na obloženie výrezu kolies narástla šírka o 21 milimetrov na 1 841 milimetrov. Spolu s väčšou svetlou výškou o približne 40 milimetrov narástla aj výška vozidla, a to na 1 494 milimetrov. Na rovnakej úrovni zostáva objem a variabilita ložného priestoru. V zadnej časti sa ukrýva ložná kapacita na úrovni od 490 až po 1 510 litrov. Operadlá zadných sedadiel verzie kombi majú nastaviteľný sklon a sú sklopné v pomere 40:20:40.
Dizajnové prvky zdôrazňujú terénny dojem
Prednú časť charakterizuje maska chladiča s jednou lamelou s pochrómovanými ozdobnými prvkami a zasadenou centrálnou hviezdou. Vertikálne nasmerované mostíky v maske chladiča tiež zdôrazňujú hodnotný vzhľad. Osobitý predný nárazník čiastočne pozostáva z tmavosivého plastu s reliéfnym povrchom a pod ním sa nachádza vizuálna ochrana proti podbehnutiu v chrómovej farbe.
Podvozok s o 40 mm väčšou svetlou výškou
Model All-Terrain disponuje približne o 40 milimetrov vyššou svetlou výškou v porovnaní s klasickou Triedou C kombi, aj priemer kolies je väčší: model All-Terrain je tým pádom vhodný aj na nekvalitné cesty. Štvorprvková predná náprava má o niečo väčšie strmene náprav. Vzadu je náprava s priestorovými ramenami, ktoré sú zavesené na nápravnici.
O vyvážený komfort jazdy a vysoký stupeň jazdnej stability sa stará komfortný podvozok s pasívnym systémom tlmenia, ktorý je súčasťou sériovej výbavy tohto modelového variantu: účinok tlmenia sa v závislosti od amplitúdovej charakteristiky prispôsobuje povrchu vozovky. Pri menších rázoch sa komfort odvaľovania zosilňuje redukciou účinku tlmenia a pri väčších rázoch sa o viac stability stará maximálne tlmenie.
Svetlomety Digital Light s terénnym osvetlením
Súčasťou sériovej výbavy Triedy C sú vysokovýkonné svetlomety s LED. Ako prvok mimoriadnej výbavy si možno vybrať svetlomety Digital Light známe z novej Triedy S. V prípade modelu All-Terrain zahŕňajú svetlomety aj terénne osvetlenie. Pri jazde v ľahkom teréne sa široké osvetlenie stará o to, aby mohol vodič rozpoznať prekážky rýchlejšie aj pri prejazdoch zákrut. Len čo sa aktivuje terénny jazdný program, zapne sa aj terénne osvetlenie. Funkcia zostáva aktívna do rýchlosti 50 km/h a po prekročení tejto rýchlosti sa automaticky vypne.
Prevádzka s prívesom s inteligentnými asistentmi
So sériovým náhonom na všetky kolesá a zaťažením prívesu až 1 800 kilogramov je model All-Terrain vybavený na prevádzku s prívesom. Ako mimoriadna výbava je k dispozícii čiastočne elektrické spájacie zariadenie s odklopiteľnou guľovou hlavicou a stabilizáciou prívesu systémom ESP. Spájacie zariadenie sa odisťuje tlačidlom v batožinovom priestore. Následne ho možno vyklopiť. Keď osvetlenie tlačidla zhasne, znamená to, že je správne zaklapnuté.
Stabilizácia prívesu systémom ESP dokáže automaticky zasiahnuť v kritických situáciách v rýchlostiach od 65 km/h. Ak je rozpoznané neželané rozkývanie prívesu, utlmí sa pomocou zásahov bŕzd na jednotlivých kolesách striedajúcich sa na oboch stranách vozidla. Väčšinou to postačuje na potlačenie nebezpečných kmitov. V prípade potreby systém navyše zníži rýchlosť: s týmto cieľom sa zníži krútiaci moment motora a vozidlo sa pribrzdi pomocou všetkých štyroch kolies.
4MATIC najnovšej generácie
Náhon na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je v prípade modelu All-Terrain súčasťou sériovej výbavy ponúka lepšiu trakciu a jazdnú stabilitu aj na horších povrchoch. Do 45 percent sily motora je prenášaných na prednú nápravu a do 55 percent na zadnú nápravu. Túžba po ešte väčšej efektivite a deväťstupňová automatická prevodovka si vyžiadali ďalší vývoj náhonu na všetky štyri kolesá 4MATIC.
S novým náhonom na prednú nápravu možno prenášať vyšší krútiaci moment a z hľadiska dynamiky jazdy dosahovať ideálne rozloženie zaťaženia náprav. Zároveň poskytuje výhodu vo forme výrazne nižšej hmotnosti voči danému konštrukčnému dielu predchádzajúceho konštrukčného radu – zlepšenie v oblasti znižovania emisií CO2. S rozdeľovacou prevodovkou, ktorá je taktiež nová, sa technikom podarilo významným spôsobom znížiť straty spôsobené trením. Okrem toho disponuje uzatvoreným okruhom oleja a nevyžaduje žiadne ďalšie opatrenia na chladenie.
Elektrifikované motory
Model All-Terrain možno kombinovať s benzínovým i dieselovým motorom. V prípade benzínového variantu je použitý nový štvorvalcový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Výkon spaľovacieho motora možno krátkodobo elektricky zvýšiť o 15 kW.
Vďaka rekuperácii a možnosti „kĺzania“ s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší. V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu. Medzi inovácie patrí povrchová úprava valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® (trúbkové lapovanie) a dodatočná úprava spalín umiestnená priamo na motore. Nové je aj segmentové turbodúchadlo so spojením prúdov, ktoré predstavuje ďalší krok vo vývoji technológie dvojprúdového turbodúchadla (Twin Scroll) pre ešte spontánnejšiu odozvu preplňovania.
Aj dieselový variant disponuje pomocným hybridným pohonom. Jeho štvorvalcový motor (OM 654 M) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a čiastkovým 48-voltovým elektrickým systémom. Aj dieselový variant dokáže rekuperovať a kĺzať s vypnutým motorom. Elektrifikácia umožňuje použitie elektrického kompresora na chladivo pre klimatizáciu.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov