Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kia Sportage 2022 – Novinka naplno odhalená!

Európsku špecificku novej Kia Sportage už odhalili aj s radom hybridných a plug-in hybridných verzií.

Kia predstavila svoje úplne nové rodinné SUV Sportage piatej generácie s plug-in hybridnými a hybridnými pohonnými jednotkami.Je to vôbec prvýkrát, čo Kia postavila Sportage špeciálne pre európsky trh a je to pomerne divné, keďže veľa automobiliek sa snaží šetriť peniaze a vyvíjajú globálne modely. Netreba však zabúdať na to, že EU špecifikácie vyžadujú lepšie emisie a bohužiaľ, každý gram sa počíta. Čo je kvôli tomu však zaujímavé, tak toto nové auto má o 75 mm kratší rázvor než globálny model Sportage. Podľa Kie bol nový európsky model vyvinutý s ohľadom na tri kľúčové piliere. Prvá sa zameriava na inovatívny dizajn, druhá na pokročilé technológie a tretia na to, aby bolo riadenie auta zábavnejšie. V dôsledku kratšieho rázvoru má štýl európskeho automobilu niekoľko vylepšení v porovnaní s globálnym modelom. Zameriavajú sa konkrétne na stĺpiky C, pričom európska Sportage prišla o malé zadné okná. Dizajn je inšpirovaný elektromobilom Kia EV6 s veľkou mriežkou a ostrými svetelnými podpismi vpredu aj vzadu. Europske verzie majú tiež odlišné zadné nárazníky.

Nový Sportage s dĺžkou 4 515 mm je ale o 30 mm dlhší než jeho predchodca, pričom rázvor kolies sa tiež zväčšil o 10 mm, aby sa zlepšil priestor vo vnútri, ako aj vytvoril väčší priestor na umiestnenie batérie pre plug-in hybridnú verziu.

Nové pohonné ústrojenstvo pre Sportage je vybavené 1,6-litrovým štvorvalcovým benzínovým turbom spojeným s 13,8 kWh batériou napájajúcou elektromotor s kombinovaným výkonom 265 k. Aj keď je ešte len homologovaný, dojazd iba na elektrický pohon je iba necelých 56 km (palubná nabíjačka s výkonom 7,2 kW znamená dvojhodinové nabíjanie) s očakávanými emisiami CO2 31 g/km.

V rámci elektrifikácie Kia bude k dispozícii benzínový hybrid 1,6 s výkonom 230 koní s menšou batériou 1,49 kWh. Cieľom je dosiahnúť 134 g/km CO2. Ďalším novým motorom pre Sportage je 1,6-litrový benzínový turbo motor s výkonom 150 koní. Je vybavený mild-hybridnou technológiou a bude spojený s inteligentnou manuálnou prevodovkou. Ak chcete automatickú prevodovku, pohonná jednotka 1,6 T-GDi vybavená DCT umožní aj silnejú pohonú verziu a to vyladenú na 180 koní – zdroje však zatiaľ nie sú 100% a kombinácia tejto výkonovej verzie možno príde aj s manuálom. Naftový pohon bude stále k dispozícii, pričom agregát 1,6 CRDi (mildhybrid) bude ponúkaný buď vo variante s výkonom 115 koní (manuálny), alebo 136 koní (DCT automatický). Existuje predpoklad, že na niektoré trhy dorazí aj verzia 2,0 CRDi s mildhybridnou technológiou s výkonom 185 k, aj keď to vôbec nie je isté.

V novej Kii Sportage sa budete dobrovoľne pútať aj vzadu. Čelovku do tohto držiaka rozhodne dať nechcete.

Interiér na fotkách patrí verzii GT-Line a je vybavený dvoma 12,3-palcovými obrazovkami, pričom displej je mierne naklonený smerom k vodičovi. V závislosti od výbavy budú k dispozícii technológie, ako sú matrix-LED svetlá, 360-stupňová kamera a diaľkový inteligentný parkovací asistent. Okrem väčšieho priestoru vo vnútri – najmä vzadu – Kia uvádza, že batožinový priestor modelu Sportage bude o 10 až 15 percent väčší ako predchodca. Nákladový priestor sa ešte len potvrdí, všetky modely však ponúknu viac ako 500 litrov.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov