Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


McLaren Speedtail Albert: Unikátne lakovanie

Nielen Einstein sa volal Albert. Meno Albert dostal aj nový superšportiak McLaren Speedtail. Spomínaný názov odkazuje na špeciálny proces lakovania, ktorý trval dvanásť týždňov. Výsledkom je dokonalé extrémne aerodynamické prúdenie vzduchu okolo vozidla.

Presne pred rokom začala britská automobilka McLaren testovať prvý Speedtail. Divízia MSO (McLaren Special Operations) sa doslova vyhrala s hybridným športovým automobilom v limitovanej edícii, ktorý dostal k prvému výročiu špeciálny lak. Celkovo vznikne vozidiel McLaren Speedtail len 106 exemplárov, pričom Albert je prvým z nich.

Pôvodný prototyp vozidla z roku 2018 vznikol preto, aby bolo možné overiť umiestnenie centrálneho sedadla šoféra, ktoré je aj pri športových vozidlách veľmi neobvyklé. Riešenie  sa osvedčilo a prísť má na rad teraz obmedzený počet vyrobených kusov. Albert je však pozoruhodný nielen vďaka dizajnovému jazyku exteriéru a trojmiestnemu interiéru.

Dôvodom je najmä unikátne lakovanie, ktoré vznikalo s pomocou aplikácie vinylových pások, ktoré simulujú prúdenie vzduchu za jazdy vozidla. Farebnosť laku potom odkazuje na úspechy automobilky v seriáli pretekov Formule 1. Pod kapotou nájdeme hybridný motor s výkonom  1070 konských síl, vďaka ktorému môže vozidlo jazdiť až rýchlosťou 402 km/h.

Albert sa však v histórii McLarenu menovali už testovacie monoposty McLaren F1 v roku 1992. Názov dostali skrátka podľa toho, že priestory, kde vznikali, boli v ulici Albert Drive v anglickom Wokingu. Zatiaľ čo testovacia verzia Speedtailu mala podobný vzhľad vďaka neuhladenej vinylovej fólii, v prípade tohto kúsku je to samozrejme dôsledné lakovanie. Členom tímu MSO trvalo celý štvrťrok, než vozidlo dostali do súčasnej podoby.

Podľa oficiálnych zdrojov z britskej automobilky bola práca rozdelená na tri časti. Dva týždne trvali prípravy a maskovanie, šesť týždňov potom samotné maľovanie a lakovanie. Zostávajú štyri týždne všetko schlo a znovu sa zostavovalo. Všetky práce pritom museli prebiehať na už zostavenom aute, pretože bolo nutné zaistiť, aby na seba línie nadväzovali a športiak vypadal čo najlepšie.

Inžinieri pre tento projekt zvolili farby striebornú Magnesium a šedú Ueno. Tá strieborná je lakom, v ktorom bol po prvý raz predstavený McLaren F1, a šedá zase zdobila víťazný McLaren F1 GTR v Le Mans v roku 1995. Model Speedtail má pod kapotou štvorlitrový motor V8 s dvomi turbodmýchadlami a hybridnou technológiou. To zaisťuje, že aerodynamický športiak má spomínaný výkon 1070 konských síl.

-jj-, zdroj a foto: McLaren

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov