Peugeot 508 SW Hybrid – Monsieur électrique
Peugeot 508 SW Hybrid v sebe navonok nesie modernú francúzsku eleganciu, v útrobách skrýva decentný dôraz na ekológiu.
Nebýva zvykom, že v porovnaní hybridu a verzie s klasickým spaľovacím motorom nedochádza k zmenšeniu vnútorného priestoru. Peugeotu sa to podarilo a nesiahol ani na centimeter vnútorného miesta pre posádku a batožinu. 11,8 kWh lítiovo-iónovú batériu skryli pod zadné sedadlá. Z niečoho však museli ubrať, a keďže nechceli uberať z priestoru pre posádku ani batožinu, tak ostalo skresať nádrž. Skresali ju o 19 litrov na 42 l, čo v konečnom dôsledku znižuje reálny kombinovaný dojazd na približne 500 km mojím jazdným štýlom. 300 kíl hybridného systému sa jednoducho musí na niečom podpísať a tu je to hlavne spotreba. Keď som sa začal snažiť, tak sa celkový dojazd príjemne predlžoval. Na čistú elektrinu dokáže papierovo prejsť len podpriemerných 44 km. Som veľmi rád, že s aktívnym podvozkom na jazdných vlastnostiach výrazne necítiť kilá navyše.
Elektrobenzín
Kombinácia preplňovaného slabšieho 1,6-litrového benzínového motora a elektromotora s prevodovkou e-EAT8 je živá a o nejakom výkonovom nedostatku sa rozhodne nedá baviť. Prevodovka disponuje aj známou funkciou „B“, teda výraznejším brzdením pohonného systému. Nástup elektromotora je miestami cítiť, rovnako aj jemné trhnutie od prevodovky, ale menej citlivý vodič sa na to musí sústrediť. Celý systém občasne pri predbiehaní alebo akcelerácii z križovatky akoby zaváhal alebo zaspal a nevedel, koľko šťavy púšťať na kolesá.
Vodič si volí zo 4 jazdných režimov. Elektrický (Vmax 135 km/h), hybridný, komfortný – čo je vlastne hybridný, len s citeľne plavnejšími jazdnými vlastnosťami, a športový, kde stvrdne podvozok a stuhne riadenie, ale okrem iného sa zintenzívni aj mnohými žiadaná rekuperácia. Navyše, vo všetkých jazdných režimoch je možné jazdiť na čistú, ťažko získanú elektrinu. Ťažko získaná je preto, lebo v domácich podmienkach sa nabíja viac ako 7 hodín, ale napr. z Wallboxu je to už len cca 100 minút.
Kontraproduktívna vymoženosť e-Save
V interiéri nespoznáte, že sa veziete v hybride. Zmenu postrehne pozorné oko najrýchlejšie na farebnej verzii displejov a klavírnom tlačidle najviac vpravo, ktoré automaticky presmeruje do hybridného menu. Tam sa dá sledovať tok energie, nabíjanie, štatistika jazdy alebo zapnúť funkcia e-Save, ktorá dobíja batériu počas jazdy a vyhradzuje dojazd 10, 20 kilometrov alebo celú batériu napr. na čisto elektrickú jazdu napr. vtedy, keď sa vaša dlhá trasa končí v bezemisných zónach. Každopádne musíte ju aktivovať vždy po každom štarte. Neostáva totiž v pamäti. Vlastné nabíjanie je pri diaľničnom tempe pomerne rýchle a za pár desiatok kilometrov som mal zhruba 80 %. Ak si však myslíte, že to je zadarmo, prípadne za lacný peniaz, sklamem vás. Spotreba vystrelila rýchlo hore a prekročila hranicu 8 l/100 km. S deaktivovaným e-Save nevie hybrid výrazne dobíjať, takže na dlhé klesania a s tým vžité dobíjanie rýchlo zabudnite.
Čo treba uznať
- Hybridný systém nezmenšuje vnútorný priestor.
Čo nám chýbalo
- Kratšie nabíjanie, dlhší kombinovaný dojazd.
Čo nás prekvapilo
- Funkciu e-Save treba vždy aktivovať.
Peugeot 508 SW Hybrid e-EAT8 GT Line
Cena a záruka:
- Základ/test 42 290 / 46 290 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 6 rokov 100 000 km.
Motor:
- Preplňovaný zážihový R4/16, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 133 kW (180 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 ot.min-1, elektromotor 81 kW (110 k) pri 2 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 500 – 2 050 ot.min-1, kombinovaný výkon: 165 kW (225 k), max. krútiaci moment sústavy 360 Nm. Emisie CO2 (NEDC) 115 – 121 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 8,2 s, Vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 5,0 – 5,3 /7,3 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 530 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov