Ak by ste sa ma opýtali, ktoré auto považujem za najuniverzálnejšie, bez váhania odpoviem, že Volkswagen Golf. V mojich očiach je totiž ikonický Golf unisex automobilom, ktorý sa hodí k zabezpečenému lekárovi v stredných rokoch i k mladej mamičke s čerstvým vysokoškolským diplomom. Ojazdené kusy zvyknú byť prvými autami adolescentov, ale slúžia aj dôchodcom pri dušičkových cestách na cintorín. Volkswagen Golf ôsmej generácie sa v Európe predáva už druhý rok a k nám najnovšie zavítal v športovo ladenej verzii. Variant má po novom v porovnaní s krátkym Golfom o 50 milimetrov dlhší rázvor kolies a vo verzii R-Line je o 15 mm bližšie k vozovke. Zaujímavý útok na mladú generáciu ešte podporujú aj 17-palcové disky, dynamicky tvarované nárazníky, čierne lemy prahov a falošné koncovky výfuku.
Krok späť, prosím
Keď som v úvode spomínal, ako je Volkswagen Golf obľúbený u oboch pohlaví a v každej vekovej skupine, tak to, samozrejme, nie je náhoda. Stačí sa usadiť za volant a hneď je vám všetko jasné. Výborné sedadlá, ideálny tvar volantu, množstvo úložných priestorov a kvalitné materiály. To všetko ku Golfu tak nejak patrí. Ôsma generácia sa zbavila zaužívaných ovládačov a takmer všetko v interiéri nahradila displejmi a dotykovými plochami. Niektorí jasajú, iní hromžia. Ja sa radím skôr k tej druhej skupine, aj keď musím pochváliť prehľadnosť a možnosť individualizácie novej digitálnej architektúry. Naopak, dlho som si zvykal na dotykové plôšky na volante a s nepodsvieteným panelom pod centrálnym displejom som sa vôbec nezblížil. Áno, na oko vyzerajú dotykové plochy príťažlivo a pokiaľ auto stojí, tak sa jednotlivé funkcie ovládajú celkom intuitívne. Len čo však treba niečo hľadať v menu počas jazdy, je to na zbláznenie. Z praktickej stránky však novému Golfu nemám čo vyčítať. Kabína je príkladne odhlučnená smerom od motora aj od podvozka, pasažieri majú dostatok miesta vpredu aj vzadu, nič tu nevŕzga a keďže ide o kombi, tak treba prirátať aj 611-litrový kufor.
Jazdí naozaj dobre
Uznávam, z nového Golfu mám aj po týždňovom teste zmiešané pocity. Teda pokiaľ sa bavíme o aute ako o celku, pretože o vysokej úrovni jazdných vlastností nemám najmenšie pochybnosti. Mimoriadne sa mi páčilo ostré riadenie a to, ako priamo Golf reagoval na otočenie volantom najmä v športovom režime. Dôležitú úlohu zohráva viacprvková zadná náprava, vďaka ktorej auto nestráca jazdnú stabilitu ani na horších povrchoch s následným prejazdom zákrut. Golf Variant s vodičom komunikuje a pokiaľ sa nehráte na väčších frajerov, než ste v skutočnosti, tak vás kombi dokáže odmeniť. Nielen zážitkom z jazdy, ale aj parádnou kombinovanou spotrebou na úrovni 5,5 litra. To vďaka schopnosti 1,5-litrového benzínového štvorvalca eTSI vypínať dva valce a tiež vďaka 7-stupňovej dvojspojke, ktorá sa nebojí využívať režim plachtenia. Mild-hybridný systém spolupracuje s remeňovým štartér-generátorom (48 V), pričom šťavu čerpá z lítiovo-iónového akumulátora uloženého pod sedadlom spolujazdca. Volkswagen Golf Variant nie je ani vo verzii R-Line ktovieaký športovec. Presvedčí vás dizajnom, praktickosťou, jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou.
Čo treba uznať
- Úsporný motor so slušným výkonom.
Čo nám chýbalo
- Hardvérové ovládače základných funkcií.
Čo nás prekvapilo
- Relatívne vysoká cena vozidla.
Volkswagen Golf Variant R-Line 1,5 eTSI ACT DSG7
Cena (základ/test) 18 990/34 929 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 112 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax=224 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 4,9 /5,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 611 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov