Toyota pri olympiáde zaradila spiatočku
Toyota oznámila, že nenechá v televízii vysielať svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami v Tokiu a prezident spoločnosti Akio Tojoda sa koncom tohto týždňa nezúčastní otváracieho ceremoniálu hier.
Jeden z hlavných sponzorov si nechce poškodiť imidž, olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, uviedla agentúra Reuters. Šéf komunikácie Toyoty Džun Nagata naznačil, že olympijské hry v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z “rôznych dôvodov” ťažšie získať podporu. “Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami,” povedal Nagata. Olympiáda má začať v piatok a bude sa konať v nebývalých podmienkach. V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú smieť diváci. Toyota poskytne hrám 3340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3700 áut, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 % vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu. Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá.
Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 % respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie konajú, a 31,2 % opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť.
Zdroj: CN.cz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov