Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


VOLKSWAGEN T-Roc R – Nie je normálny

Volkswagen T-Roc R je ako vlk v barančom rúchu.

Pri pohľade do tabuľky si zrejme poviete, že niekto vo VW nemá všetkých päť pohromade, keď za takýto malý crossover ustrelil cenu takmer 50 000 eur. Možno máte pravdu, možno nie, každopádne ani to auto nie je normálne. Áno, má veľké kolesá a výraznejšie nárazníky, ale v zásade nič vyzývavé a na prvý pohľad je ako „obyčajný“ T-Roc. Pravda je taká, že T-Roc s plaketou R je absolútne výnimočné auto a prakticky nemá konkurenciu. Až v prémiovom svete. Pod kapotou má totiž preplňovaný dvojliter s výkonom 221 kW, ale 300 koní znie lepšie, a krútiacim momentom 400 Nm. A nie sú to iba čísla, ale aj reálny prejav motora im zodpovedá. Po prekonaní malej turbodiery vás Erko tlačí do sedadla a nepoľaví až po zásah obmedzovača. Hoci krútiaci moment dosahuje maximum v rozmedzí 2 000 – 5 200 ot.min-1, v skutočnosti cítite neustály rast výkonu prakticky až po obmedzovač. Samozrejmosťou sú mapy motora, T-Roc R ich má 3 – Normal, Eco a Race.

Menej samozrejmým sú 4 charakteristiky zvuku motora, resp. výfuku – Comfort, Normal, Eco a Race. Mimochodom, výfuk – presnejšie povedané dve zdvojené koncovky výfuku s logom škorpióna – sú azda jediným prvkom, ktoré ihneď odhalia, že tento T-Toc nie je normálny. A to nielen opticky, ale našťastie aj akusticky. Pretože práve v režime Race má titánový „lauf“ od Akrapoviča pekný brunivý zvuk a čo je najkrajšie, pri uvoľnení plynu vie aj poriadne streliť do výfuku. Ten výfuk síce stojí 3 450 eur, ale verte mi, neoľutujete. Keď si zaň nepriplatíte, budete si biť hlavu o stenu. Navyše, je o 7 kíl ľahší ako sériový výfuk.

Akrapovič vie pri uvoľnení plynu pekne streliť do výfuku.  

Pevný, pevnejší, ešte pevnejší

Tri rôzne nastavenia poskytuje podvozok – Comfort, Normal a Race. Už v komfortnom nastavení je pevný, v normálnom ešte pevnejší, dokonca taký, že to už nie je normálne a skôr by som tento režim nazval športový, v režime Race je už ultrapevný. Na oplátku za ten diskomfort vám však podvozok, aj v spojení s pohonom 4Motion, dá takú podporu v zákrutách ako hot-hatch. Auto sa v zákrutách prakticky nenakláňa, čím vlastne potláča vplyv vyššieho ťažiska. Páči sa mi tiež, že riadenie v režime Race nestvrdne ako skala, ale najmä to, že sa vo VW nenechali uniesť na pohľad efektným hrubým vencom volantu a všakovakými pseudoergonomickými tvarmi. Volant je okrúhly, v spodnej časti mierne skosený, aby sa vám podeň zmestilo aj väčšie brucho, ale to hlavné je, že veniec volantu je príjemne tenký, takže nemáte pocit, akoby ste mali v ruke krompáč. Jediné, čo by si zaslúžilo „upgrejd“, sú brzdy, a to tak z pohľadu nástupu, resp. Dávkovateľnosti, ako aj z pohľadu odolnosti pri opakovanom intenzívnom brzdení. Už na prvý pohľad je jasné, že sedadlá nie sú tuctové, no podobne ako volant, ani ony nevyzerajú nijako vábne. Myslím tým, že keď si človek sadá do 221 kW, tak očakáva viac. Pravda je taká, že sedadlá sú absolútne adekvátne autu. Výborne držia telo a sú komfortné na každodenné jazdenie do práce aj na dlhšie výlety.

Chcete ďalší dôkaz výnimočnosti alebo akýsi argument ospravedlňujúci tú cenu? S launch controlom dá T-Roc R stovku za 4,8 sekundy. Také zrýchlenie nezažijete v ničom inom, čo stojí necelých 50 000 eur a čo môžete používať každý deň – v lete, zime, v meste, na okreskách, na diaľnici a dokonca s ním môžete ísť aj na poľné cesty.

Stručne

Čo treba uznať

  • Vypichnúť jednu vec je nemožné.

Čo nám chýbalo

  • Zdatnejšie brzdy.

Čo nás prekvapilo

  • Výfuk strieľa ako na poľovačke.

 

Volkswagen T-Roc R 2,0 TSI 300 k 7DSG 4Motion

Cena (základ/test)                                          16 970/49 460 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 994 cm3, max. výkon 221 kW (300 k) pri n. u., max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 – 5 200 ot.min-1. Emisie CO2 191 – 199 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,8 s, vmax=250 km/h, spotreba WLTP/test 7,5 – 7,7/9,8 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 392 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov