Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tunel Višňové bude, podpísali zmluvu na dostavbu

Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvu na dostavbu diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové. 13,5 kilometrový diaľničný úsek s najdlhším slovenským tunelom Višňové výrazne skráti čas potrebný na prechod Žilinou. Vodičom umožní vyhnúť sa dopravným zápcham na existujúcej ceste I/18 pod hradom Strečno. Ambíciou NDS je odovzdať novú diaľnicu motoristom najneskôr do konca roka 2023.

Som veľmi rád, že vďaka usilovnej práci a skutočne maximálnemu nasadeniu Národnej diaľničnej spoločnosti sa nám podarilo tento projekt postaviť na nohy a doslova ho oživiť. Faktom totiž je, že od začiatku roka 2019 boli práce prerušené. Dnes sa reštart výstavby stáva skutočne reálnym. Pevne verím, že v roku 2023 bude tunel Višňové súčasťou diaľničnej infraštruktúry,“ vraví Juraj Tlapa, predseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti.

Diaľničný úsek dobuduje za 254,83 milióna eur stavebná spoločnosť Skanska, ktorá predložila najlepšiu ponuku spomedzi troch prihlásených uchádzačov do súťažného dialógu. Projekt je financovaný z európskych zdrojov. Zhotoviteľ teraz preberie stavenisko a rozbehne práce na dostavbe úseku. “Sme si vedomí významu aj zložitosti tejto stavby a uplatníme na nej i naše medzinárodné skúsenosti. Čo je však najdôležitejšie, urobíme maximum pre to, aby sme stavbu odovzdali do užívania v termíne a požadovanej kvalite, tak ako na našich predchádzajúcich projektoch,“ hovorí Miroslav Potoč, generálny riaditeľ Skanska SK.

Po dokončení kompletného diaľničného obchvatu mesta Žilina ušetria vodiči približne 23 minút, čo je viac ako polovica času potrebného na prekonanie rovnakej vzdialenosti dnes. Zníži sa nehodovosť, zaťaženie hlukom a zlepší sa kvalita životného prostredia.

Tunel Višňové dokončí Skanska v r.2023

Visnovebude.sk – a nielen to

Podpisom zmluvy práce na reštarte výstavby úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala nekončia, naopak, pokračujú ďalej. Nasledovať budú verejné obstarávania na technológiu tunela, stredisko údržby a odpočívadlo Turie. Zároveň spúšťajú webovú stránku visnovebude.sk, na ktorej budú sústredené všetky informácie súvisiace s výstavbou úseku. Dominovať budú najmä aktuálne informácie o postupe a progrese prác. Pre odbornú a laickú verejnosť budú prinášať exkluzívne videá z výstavby, rozhovory so stavebnými expertami na mosty, tunelové stavby a betónové vozovky podieľajúcimi sa na výstavbe tohto najväčšieho a najsledovanejšieho dopravného diela na Slovensku. Chýbať nebude lokalizácia, popis stavby, trasovanie úseku.

Najotvorenejšia súťaž

Výber zhotoviteľa hlavnej trasy považujú za najotvorenejšiu súťaž NDS, ktorej prípravu realizovali maximálne transparentným spôsobom. Pred vyhlásením súťaže opakovane konzultovali návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne všetky relevantné návrhy boli zapracované do súťažných podkladov. Projekt posúdil ÚHP MF SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj MDV SR. Súťažné ponuky vyhodnocovala odborná, 11-členná komisia. Okrem ceny, ktorá mala v hodnotení váhu 45%, posudzovali aj lehotu na prípravu projektovej dokumentácie (váha 5%), lehotu na sprejazdnenie diaľnice (váha 35%) a environmentálne kritérium, konkrétne množstvo akumulovanej vody v krajine (váha 15%).

Charakteristika úseku

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.

Tunel Karpaty začnú stavať najskôr v roku 2025

Súčasťou úseku je

  • 118 stavebných objektov
  • 7,5 km dlhý tunel Višňové s vetracou šachtou
  • 8 mostov (2 najdlhšie majú 947 m a 585 m)
  • 1 dočasné premostenie
  • 5 zárubných a 4 oporné múry
  • 2 protihlukové steny

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov