Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Peugeot Traveller – Kamarát do dažďa

Peugeot Traveller patrí do skupiny áut, ktoré si po chvíli obľúbi každý.

Ospevujú ho jednotlivci, milujú skupiny a viacpočetným rodinám dokáže vyriešiť množstvo starostí. Peugeot Traveller je skrátka univerzálny a ťažký profesionál, ktorý k nám tentoraz dorazil v najdlhšej verzii s označením L3 a v najvyššej výbave Allure. S dĺžkou karosérie 5 308 milimetrov a rázvorom osí náprav 3 275 mm dokáže pohodlne odviezť až osem ľudí, ktorí majú navyše k dispozícii kufor s objemom 1 060 litrov –  od podlahy po kryt batožinového priestoru.

 

Komfort na dlhých cestách

Pripomínam, že pri Travelleri je všeobecne možná 5-, 7- alebo 8-miestna konfigurácia, pričom všetky sedadlá sú vždy sklopné, posuvné a vyberateľné. V nami testovanom modeli boli sedadlá v druhom a treťom rade delené v pomere 40:60, pričom všetky disponovali systémom ISOFIX na úchyt detskej sedačky. V praxi si vďaka ich deleniu môžete zväčšiť batožinový priestor alebo sklopením sedadla spolujazdca vytvoriť miesto na prepravu predmetov s dĺžkou 3,5 metra.

V základom usporiadaní sedadiel musím pochváliť ich tvar i úroveň komfortu, ktorý na dlhých cestách poskytli posádke. V kabíne boli navyše rozmiestnené štyri 12 V zásuvky, taktiež jedna 220 V zásuvka a USB konektor. V dobe patriacej rôznym prenosným zariadeniam je možnosť ich nabíjania priam nevyhnutná.

Z používateľského hľadiska kvitujem tiež dva samostatné zatemňovacie presklené panely slúžiace ako panoramatické strešné okno. Priestor kabíny testovaného Peugeotu Traveller bol vďaka nim príjemne presvetlený. Nad hlavami cestujúcich boli vpredu umiestnené LED lampičky a smerom dozadu tri dvojice výduchov klimatizácie. Rodič zaiste ocení posuvné dvere na oboch stranách karosérie s elektrickým ovládaním. Takéto riešenie má výhodu v tom, že deti sediace vzadu nepotrebujú na zatvorenie dlhých dverí použiť silu a ovládať ich môže dokonca aj vodič priamo zo svojho miesta.

 

Návyková látka

Výborný posed za volantom Peugeotu Traveller si bez pochýb zaslúži uznanie. Na dlhších presunoch som si šoférovanie doslova užíval a k tomu netreba nič dodávať. Z auta je slušný výhľad do všetkých strán a vodič má dianie okolo seba neustále pod kontrolou. Príjemne tvarované kreslo ma počas chladného jesenného počasia rozmaznávalo funkciou vyhrievania. Nesmiem zabudnúť na nezávislé kúrenie, ktoré je vo výbave Allure bez príplatku – perfektná vec.

Pod kapotou testovaného modelu pracoval naftový dvojliter BlueHDi s výkonom 130 kW (177 k) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm dostupným už od 2 000 ot.min-1 .  Tento motor osobne považujem v Peugeote za ideálnu voľbu, má tú správnu mieru výkonu a priemernú spotrebu na úrovni 7,5 litra. Predbiehanie si nemusíte plánovať dlho dopredu a auto s ním dokáže jazdiť celkom svižne. Výborne si  rozumie aj  s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Ak netlačíte na pílu a prevodovka nemusí často podraďovať, tak pracuje mimoriadne hladko.

Možno som k Peugeotu málo kritický, no bez mučenia priznávam, že sa mi to auto páči. Zásluhu na tom má aj jeho výborný podvozok. Plavným charakterom prispieva k jazdnému komfortu a čo je pre mňa najdôležitejšie – zostáva stabilný. S veľkým autom sa miestami dá jazdiť ako s osobným a limity Travelleru sú ďalej, než by človek očakával. Jediné, čo mu skutočne prekáža, sú náhle zmeny smeru jazdy, rozumný vodič to však dokáže eliminovať na minimum.

Čo treba uznať

  • Ideálny spoločník na dlhé cesty.

Čo nám chýbalo

  • Úložný priestor medzi vodičom a spolujazdcom.

Čo nás prekvapilo

  • Nízka spotreba naftového motora.

Peugeot e-Traveller: Pre 9 osôb s dojazdom 330 km

Peugeot Traveller L3 2.0 BlueHDi 180k EAT8 Allure

  • Cena (základ / test) 28 152/43 200
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3 , max. výkon 130 kW (177 k) pri 3 750 ot.min-1 , max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 144 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax= =185 km/h, spotreba výrobca/test 5,5 / 7,5 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • AUX/USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 7,0
  • Batožinový priestor: 1 060 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov