Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault má prvý servis akumulátorov svojho druhu

Renault v poľskom meste Zabrze otvoril špeciálny servis na opravu akumulátorov elektrických vozidiel – prvý svojho druhu vo východnej Európe.

Renault je priekopníkom a lídrom v oblasti elektromobility v Európe. Od uvedenia prvého radu elektrických vozidiel v roku 2010 Renault už prekonal hranicu 370 000 predaných elektrických vozidiel v Európe. Renault Zoe je najpredávanejšie elektrické vozidlo v Európe, naviac Renault Kangoo Z.E. si udržuje vedúce postavenie na trhu elektrických LCV. Dnes má v ponuke okrem spomínaných dvoch modelov aj čisto elektrickú dodávku Master Z.E, a tiež hybridné Clio, a plug-in hybridné modely Megane a Megane Grandtour plus Captur. A v plug in-hybridnej verzii bude dostupný aj nový Renault Arkana.

Na Slovensku sú elektromobily Renault ponúkané vo všetkých autosalónoch Renault, a základné mechanické opravy vykonávajú všetky autorizované servisy značky. Úkony a opravy súvisiace s elektrickým pohonom však vykonávajú koncesionári s označením Expert Z.E. Okrem riadne vyškolených obchodníkov majú aj špecializované servisné zariadenia. Renault si však uvedomuje, že sa môžu vyskytnúť aj problémy s akumulátorom, preto v poľskom meste Zabrze otvoril špeciálny autorizovaný servis trakčných akumulátorov elektromobilov, hybridov a plug-in hybridov. Opravovňa bude zbierať akumulátory z celého územia východnej Európy – Poľska, Estónska, Litvy, Lotyšska, Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Rumunska a Bulharska. Podnik v Zabrze je jediným závodom Skupiny Renault tohto typu vo východnej časti Európy. Umožňuje efektívnu a rýchlu opravu batérií a zníženie nákladov na opravu. Na činnosti, ktoré sa vykonávajú na batériách sa vzťahuje záruka.

Prísne predpisy

Miestnosti, v ktorých sa vykonávajú opravy, a v ktorých sú uložené moduly a batérie, sú klimatizované, aby bola zaručená správna teplota pre komponenty, ako aj komfort práce mechanikov, ktorí sú oblečení v zodpovedajúcich povinných kombinézach, rukaviciach, špeciálnych odevoch a s prilbami. Miestnosti sú špecificky označené a vybavené hasiacimi systémami, detektormi dymu a cirkuláciou vzduchu. Priestory, kde sa batérie opravujú sú tiež zakázanou oblasťou s veľmi obmedzeným prístupom.

Mechanici, ktorí robia opravy absolvovali odborné školenie, majú oprávnenie na prácu pod vysokým napätím a na opravu batérií majú príslušné odborné náradie. Každý závod tohto typu je systematicky kontrolovaný z hľadiska kvality opráv alebo doplňovania nástrojov a zariadení, keď sa objavia nové výrobky. Spolu s rozvojom technológií absolvujú mechanici aj ďalšie systematické školenia, ktoré rozširujú ich vedomosti a zručnosti. Pred odoslaním na opravu do závodu v Zabrze prechádzajú batérie úplnou diagnostikou v servisnom stredisku Renault Ekspert Z.E. na označenie problému, ktorý sa vyskytol v batérii. Každá batéria odoslaná do závodu v Zabrze musí podstúpiť procedúru, ktorá potvrdí, či je tá-ktorá jednotka vhodná na opravu. Väčšina opráv spočíva vo výmene modulov za elektrické články (33,3 V), vyskytli sa však aj prípady, keď bolo treba vymeniť moduly BMS (riadiace moduly). Vymenené moduly ukladá a zhromažďuje výrobca od spoločnosti Zabrze. Kompletné automobily sa dodávajú na opravu, s výnimkou Rumunska a Bulharska, odkiaľ sa samotné trakčné batérie dodávajú v špeciálnych prepravných boxoch a označenom vozidle.

Život s elektromobilom IV. – Koľko ušetrí elektromobil?

Zdroj: Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov