Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Honda CMX1100 Rebel – Väčší Rebel

Honda predstavuje plnotučný bobber s motorom z Africy Twin.

Keď v roku 2017 Honda predstavila CMX500 Rebel, tak sa vďaka dizajnu, jazdný vlastnostiam, prevádzkovým nákladom a tiež vďaka dostupnosti pre majiteľov vodičského oprávnenia skupiny A2 stal okamžite „obľúbencom publika“. Stal sa tretím najpredávanejším motocyklom Európy v štýle custom. Pre sezónu 2021 Honda predstavuje „plnotučnú“ alternatívu – CMX1100 Rebel, a to hneď v dvoch verziách. Prvá má klasickú nožnú prevodovku, druhá dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT. Mimochodom, automat v tejto triede sa len tak nevidí. Jazdci budú oceňovať nízky posed – iba 700 mm, vysokú tuhosť rúrkového rámu, ľahkú ovládateľnosť, ale podľa Hondy najmä podvozok s potenciálom naháčov a veľmi silné brzdy. To je na motocykle štýlu bobber výnimočné. Vpredu sú radiálne montované štvorpiestikové čeľuste a kotúče s priemerom 330 mm, vzadu jednopiestik s kotúčom 265 mm. Predná pneumatika má rozmery 130/70B18, zadná 180/65B16. Práve vďaka podvozku sľubuje Rebel nielen pohodovú jazdu, ale aj zábavu na kľukatých cestách. Pre zaujímavosť, Honda udáva, že „veľký“ Rebel zvláda náklony až do 35 stupňov. Pôvod radového dvojvalca so zdvihovým objemom valcov 1 084 cm3 nájdeme v cestovnom enduru Africa Twin. Pre účely Rebelu však bol prepracovaný, aby poskytoval extra silný záťah v nízkom a strednom pásme otáčok a mal emotívny zvuk. Je vyladený na 64 kW a 98 Nm. Motocykel poskytuje tri jazdné režimy Standard, Rain a Sport, v ktorých sa mení charakteristika motora, brzdný moment motora, zásah trakčnej kontroly Honda Selectable Torque Control a potláčanie nadvihovania predného kolesa Wheelie Control. A, samozrejme, keď je motocykel vybavený automatickou DCT prevodovkou, potom aj jej charakteristika. Okrem troch fabrických režimov motocykel poskytuje aj štvrtý – užívateľský režim User, v ktorom si jednotlivé parametre môžete nastaviť na svoj vlastný obraz. Krásnym retro prvkom je aj spínacia skrinka na ľavej strane. Zato už spomínaná elektronika, LED osvetlenie, digitálny prístrojový štít, tempomat v štandardnej výbave potvrdzujú, že techniky je motocykel na  vysokej technickej úrovni. Samozrejmosťou je široký výber príplatkových prvkov.

Honda Forza – Rodina skútrov Forza sa rozrastá

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov