Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi e-tron GT – 600 koní elektro-aerodynamických

Úplne nové Audi e-tron GT boduje dizajnom. A to nie len v rovine očí, ale aj v rovine mimoriadne dobrej aerodynamiky.

Na oboch koncoch elektromobilu sa nachádzajú mimoriadne zaujímavá a full-LED svetlá. V predú Ide Matrix LED technológiu, ktorá bude pre základné vyhotovenie e-tron GT za príplatok, zákazník si navyše môže priplatiť aj za laserové diaľkové svetlá.

Novinka s rozmermi 4,99 m,1,96 m, 1,41 m sa pýši výbornou aerodynamickým koeficientom odporu vzduchu – len 0,24.

Dvere majú tak ako sa na správne GT patrí bezrámovú konštrukciu  , zo zadnej časti sa vysúva decentný spojler. Novinka môže stáť až na 21″ diskoch podľa chuti zákazníka..

Podobá sa na Porsche Taycan, a tiež s ním zdieľa aj techniku.

V kokpite sú viac-menej dobre známe tvary. Centrom palubovky je 10,1″ dotykový displej (tzv. Black Panel) a pred   pred vodičom sa nachádza 12,3″ digitálny štít. Som veľmi rád, že aj tu si Audi nechalo pretlačiť zdravý rozum, a nevzdali sa klasického ovládania klimatizácie.

Audi upriamuje pozornosť na nové nízko položené športové sedadlá s výrazným bočným vedením, takže vodič bude mať pocit že jazdí v motokáre, či inom športovom náčiní.

Audi e-tron GT používa podvozkovú platformu J1, ktorú používa aj Porsche Taycan.   Na výber budú dve verzie – e-tron GT a RS e-tron GT. V oboch prípadoch sa o pohon stará dvojica elektromotorov (jeden na každej náprave). Verzia e-tron GT ponúkne 350 kW / 476 koní, zatiaľ čo verzia s plaketami RS má výkon 440 kW / 598 koní.  Aby toho nebolo málo, tak prichádza aj overboost na 2 a pol sekundy dokáže výkon navýšiť na úroveň až 390 kW / 530 koní, respektíve 475 kW / 646 koní. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá slabšej verzii 4,1 sekundy, silnejšia verzia potrebuje len 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 245 a 250 km/h. Myslíte, že to je marketingový ťah? Zábave na ceste má prispieť aj pneumatický podvozok a namáčacia zadná náprava.

O šťavu pre elektromotory sa postarajú akumulátory s  kapacitou 93 kWh (85 kWh využiteľná hodnota). DC nabíjanie podporuje výkon 270 kW, čo v praxi znamená nabitie na dojazd 100 km za 5 minút. Dojazd? 488 km podľa výrobcu.

Zdroj: Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov