BMW M5 CS: Monštrum z Bavorska
Najvýkonnejší model v histórii značky štartuje na sume 180-tisíc eur.
Každý kto aspoň čiastočne pozná svet BMW vie, že pod označením M5 môže zaručene očakávať niečo výnimočné. Tentoraz však hovoríme o totálnom šialenstve. Bavorská automobilka totiž dnes odhalila absolútny vrchol modelového radu 5 i svojej športovej divízie známej pod písmenom M.
Dámy a páni, reč je o novom BMW M5 CS (Clubsport) s výkonom beštiálnych 467 kW (635 k). Pod kapotou ukrýva BMW M5 CS 4,4-litrový osemvalec s dvojitým preplňovaním a maximálnym krútiacim momentom 750 Newton metrov. Gigantický motor tu spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá dokáže posielať všetok výkon výhradne na zadné kolesá. Tak ako je to u BMW zvykom. Primárne je ale k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies.
Keď sme nedávno testovali nové BMW X5 M Competition, zostali sme z neho v nemom úžase. To sme však ešte nevedeli, že v Bavorsku zájdu čoskoro ešte ďalej a prídu s raketou na štyroch kolesách. Ako inak nazvať športový sedan, ktorý stovku pokorí za 3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 305 km/h?
Plasty vystužené karbónom, karbón-keramické brzdy, športové sedadlá obohatené o karbón… V BMW sa skrátka zamerali na šetrenie každého zbytočného kilogramu navyše. Čerešničkou na torte je špeciálne upravený a o 5 milimetrov znížený podvozok, volant obtiahnutý brúsenou kožou či športový výfukový systém. Mohol by som ešte spomenúť aj 20-palcové disky kolies alebo pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, no to by sa mi už začala točiť hlava.
Tá sa mi vlastne točí už z ceny, ktorú si BMW za model M5 CS pýta – minimálne 180-tisíc eur.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov