Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Chlapský špeciál: Mitsubishi L200 Mountain Sherpa

Podobne ako pred tromi rokmi, keď automobilka Mitsubishi oslavovala 100. výročie svojho založenia, sa zastúpenie značky v SR rozhodlo postaviť ďalšiu evolúciu drsného pick-upu určeného nielen na prácu, ale aj zábavu.

Zvýšený podvozok Oldman EMU, tri uzávierky diferenciálov (medzinápravového, predného a zadného diferenciálu), M/T pneumatiky Nokian Rockproof, spodný ochranný kryt motora aj podvozka, Safari šnorchel, svetelná rampa, kryt korby a veľa ďalších doplnkov prispievajú k  zvládnutiu situácií v tom najnáročnejšom teréne.

Kryt ložnej plochy umožňuje bezpečnú prepravu rôznych praktických pomôcok pre pobyt v prírode aj možné pracovné využitie napríklad v lese. Na svoje si tak vďaka špeciálu Mountain Sherpa môžu prísť nielen cestovatelia, ale aj lesníci, poľovníci, ochranári prírody, ťažbári a všetci tí, ktorí potrebujú tráviť čas tam, kam sa človek len tak ľahko s obyčajným autom nedostane.

Mitsubishi L200 šiestej generácie

Nová L200 je teraz ešte viac robustnejšia a odolnejšia než kedykoľvek predtým. Disponuje o 40 mm vyššou kapotou pre lepší výhľad dopredu. Spodná časť nárazníkov je výraznejšia a umožňuje predný nájazdový uhol plných 30° a zadný nájazdový uhol 22°. Prejazdový uhol predstavuje 24°. Širšie nášľapné prahy po bokoch zase umožňujú ľahšie nastupovanie do vozidla.

Nové sú aj Full LED svetlomety vpredu (diaľkové svetlá, svetlá denného svietenia a obrysové svetlá) ako aj koncové a brzdové LED svetlá vzadu. Vysoko umiestnené hlavné svetlomety sú chránené pred vodou alebo iným poškodením. Premena z “elegantnej” L200 na “robustnú” pokračuje taktiež prevedením 18″ diskov kolies z ľahkých zliatin, ktoré namiesto predchádzajúcich dvanástich tenkých lúčov používajú šesticu robustných zdvojených lúčov.

Nová L200 prináša vyššiu úroveň vnímanej kvality v kabíne aj v exteriéri. Nechýbajú nové prvky v interiéri vrátane nového tvaru predných sedadiel, väčšieho použitia mäkkých materiálov, prístrojového panelu s výraznými ukazovateľmi, vylepšenými úložnými priestormi a novými USB portami vpredu aj vzadu. Nová je aj solídne spracovaná stredová konzola s lepším rozmiestnením ovládacích prvkov.

Medzi funkčné výhody a vynikajúce úžitkové vlastnosti novej L200 patrí fakt, že aj naďalej zostáva v kategórii „5-metrový pick-up” a nová šiesta generácia je iba o 2 cm dlhšia so zachovaným najmenším polomerom otáčania v triede iba 5,9 m, čo má pozitívny vplyv na parkovanie a manévrovanie. Ložná plocha, ktorá pojme až 1 tonu nákladu, má dĺžku 1 520 mm, čo predstavuje 29% celkovej dĺžky vozidla. Nová L200 odvezie príves s hmotnosťou 3,1 tony.

Nový naftový motor

Nový spoľahlivý japonský dieselový motor s objemom 2,2 litra s výkonom 110 KW / 150 koní a 400 Nm spolupracuje s novou šesťstupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Motor spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d-TEMP.

Nová verzia celohliníkového štvorvalca s dvoma vačkovými hriadeľmi a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva typu common rail s novou generáciou vstrekovačov a nízkym kompresným pomerom, vyvinutá špeciálne pre novú L200, sa pýši výrazným znížením trecích síl pohyblivých dielov a zároveň zásadným zlepšením odozvy sústavy vstrekovania.

To prináša nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie a nižšiu mechanickú hlučnosť. Znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa sa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozpätí otáčok.

Za účelom zníženia emisií bol v novej L200 použitý systém čistenia výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny (AdBlue) na zníženie úrovne emisií NOx.

Menší a ľahší pohonný agregát ponúka porovnateľné parametre ako predchádzajúci motor s objemom 2.4 litra, avšak teraz spĺňa výrazne náročnejšie pravidlá WLTP, kedy sa priaznivo prejavuje aj výhoda nižšej hmotnosti L200 oproti konkurenčným modelom.

Mitsubishi L200: Pracant s originálnym imidžom

Vylepšené vlastnosti v teréne

Nová L200 má vylepšené schopnosti na ceste aj v teréne, vďaka prídavnej rozdeľovacej prevodovke systému a pohonu všetkých kolies. Možno ho prepínať medzi režimami 2WD a 4WD bez nutnosti a to na akomkoľvek povrchu. Je to jediný systém na trhu, ktorý dokáže ponúknuť stály pohon 4WD na ceste a zároveň stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne. Nechýba ani úplne nový režim “Off Road” a asistent zjazdu z kopca HDC.

Súčasťou systému je uzávierka medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje mimoriadne schopnosti pri jazde v teréne. Keď nie je zaradená uzávierka medzinápravového diferenciálu, L200 využíva samosvorné schopnosti medzinápravového diferenciálu Torsen LSD, ktorý je jeho súčasťou, a ktorý veľmi citlivo reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v režime 4H, kedy prispieva k výbornej ovládateľnosti a ľahkej jazde na najrôznejších povrchoch, od kvalitného asfaltu až po ťažké terénne úseky.

Pre maximálny záber na nespevnenom povrchu je k dispozícii aj uzávierka zadného diferenciálu. Táto elektromagneticky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu na zadnej náprave prispieva k celkovým terénnym schopnostiam vozidla.

Podvozok, odpruženie a brzdy

L200 už dlhé roky intenzívne využíva panely karosérie z vysokopevnostnej ocele (v priestore kabíny aj ložnej plochy) s priaznivým vplyvom na pokles hmotnosti a zvýšenie tuhosti.

V prípade novej generácie sa zvýšila celková odolnosť a zlepšili sa aj jazdné schopnosti vďaka účinným výstuhám pre zvýšenie torznej tuhosti v konštrukcii motorového priestoru a v podvozkovom ráme, kabíne a spojoch ložnej plochy.

L200 využíva na mnohých miestach strategicky rozmiestnené zvukovo izolačné materiály a materiály pohlcujúce hluk aj vibrácie spoločne s tuhším rámom podvozka, kabínou a ložnou plochou v záujme tichého prostredia a pohodlia v kabíne.

Mitsubishi L200 šiestej generácie si zachovalo usporiadanie rámu a podvozka predchádzajúcej 5. generácie (vinuté pružiny vpredu / listové perá vzadu), aby dokázalo ponúknuť primeranú kombináciu pohodlia a vysokej nosnosti za reálnych prevádzkových podmienok.

 

V prípade záujmu o japonský pick-up si musíte pripraviť minimálne  28 990 eur.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov