Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – Novinka príde už v apríli

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION uvádza na japonský trh ECLIPSE CROSS v plug-in hybridnom prevedení (PHEV) aj variant s klasickým benzínovým motorom.

Nový prepracovaný model bude druhým plug-in hybridným zástupcom v modelovej ponuke Mitsubishi, potvrdzujúcim zasadenie automobilky o technológie PHEV, sprevádzané aj príslušnými investíciami. Na slovenský trh sa nový ECLIPSE CROSS dostane začiatkom apríla 2021.

ECLIPSE CROSS je crossover-SUV s jedinečným štylistickým stvárnením a dynamickými jazdnými schopnosťami.

“Naším cieľom je ponúkať zákazníkom z celého sveta zaujímavé produkty, ktoré zároveň prinášajú pocit bezpečia; za týmto účelom postupne zlepšujeme naše typické ekologicky šetrné technológie a súčasne posúvame naše systémy 4WD na novú úroveň, “uviedol Takao Kato, generálny riaditeľ MITSUBISHI MOTORS CORPORATION. “Do najnovšej evolúcie redizajnu sme vložili samotnú podstatu Mitsubishi s využitím silných stránok našej priekopníckej technológie PHEV aj skúseností s pohonom 4WD, ktoré sme nadobudli v rely súťažiach. Nový ECLIPSE CROSS je ideálnym partnerom pre všetkých vodičov, ktorí od svojho vozidla žiadajú viac a hľadajú nové výzvy. V MITSUBISHI MOTORS taktiež usilujeme o rozvoj trvalo udržateľného prostredia cestou čo najširšieho využívania našich technológií pre elektromobily a plug-in hybridy. Do roku 2030 zvýšime podiel elektrifikovaných vozidiel v rámci našich celkových predajov na 50%, najmä prostredníctvom plug-in hybridov, akým je aj tento nový model.”

Výrazný dizajn inšpirujúci vodičov k aktívnejšiemu životnému štýlu

Predĺžená karoséria upravená podľa dizajnovej koncepcie „Daring Grace“ zaujme prepracovanou prednou aj zadnou časťou s elegantným a vycibreným vzhľadom, rovnako tak ako vylepšenou dynamikou SUV pri pohľade spredu aj zozadu. Dizajn prednej časti završuje modernizované usporiadanie svetiel s ostrejším športovým vzhľadom. Charakter SUV potvrdzujú ochranné kryty pod predným aj zadným nárazníkom. Dvojité delené zadné sklo z predchádzajúceho modelu návrhári zjednodušili na jednodielne sklo v prospech elegantného štylistického stvárnenia. Pre ECLIPSE CROSS charakteristické zadné svetlá s trojrozmerným efektom sú teraz o niečo vyššie.

Vo vnútri kabíny sa vo vyšších výbavách objavuje nový čierny interiér so sedadlami čalúnenými kombináciou reliéfneho materiálu na báze velúru a umelej kože; výrobca ďalej v prípade koženého čalúnenia ponúka okrem tradičnej čiernej aj svetlo šedé prevedenie.

Špecifický rad  farieb „Diamond“ od MMC zahŕňa dva varianty lakovania karosérie – červenú Diamond a po novom aj bielu Diamond. Odtieň karosérie v druhom prípade vyžaruje biely perleťový lesk s jemným nádychom kovu naznačujúcim vitalitu, ako aj očarujúcu a vyzretú eleganciu.

Radosť z elektrického pohonu, ktorú dokáže sprostredkovať iba plug-in hybrid

Nový ECLIPSE CROSS prevzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicou elektromotorov. Použitá architektúra zahŕňa jeden predný a jeden zadný výkonný elektromotor, veľkokapacitnú batériu sústavy pohonu a spaľovací motor 2,4 litra MIVEC.

Batéria sústavy pohonu s kapacitou 13,8 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd 57,3 km (podľa WLTP), a tak by k väčšine jázd v rámci každodenného dochádzania mala postačovať elektrina.

K dispozícii sú tri jazdné režimy: v režime EV slúžia na pohon vozidla elektromotory, čerpajúce elektrickú energiu z batérie sústavy pohonu; sériový hybridný režim využíva zážihový motor na generovanie elektriny pre elektromotory, ktoré poháňajú vozidlo; paralelný hybridný režim zase využíva zážihový motor priamo na pohon vozidla za asistencie elektromotorov. Vďaka automatickému prepínaniu medzi týmito režimami v závislosti na jazdných podmienkach si môže vodič vychutnávať radosť z elektrického pohonu v najrôznejších prostrediach.

Vozidlo môže plniť úlohu akumulátora poháňajúceho celú domácnosť za pomoci uloženej elektriny – zariadenia typu V2H5 sa tu pripájajú k portu pre rýchlonabíjanie. Keďže si vozidlo dokáže vyrábať elektrinu samo, po úplnom nabití a natankovaní môže bežnej domácnosti zabezpečiť dostatok energie až po dobu 10 dní. 

Pohon všetkých kolies pre agilnú spätnú väzbu a cestovanie bez obáv

Vďaka vysokej tuhosti karosérie a optimalizácii zavesenia predných aj zadných kolies sa ešte zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), čo sa odrazilo v lepšom jazdnom správaní v súlade so zámermi vodiča a v prospech pohodlnejšej a tichšej jazdy.

Prevedenie PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonom 4WD na báze dvoch elektromotorov so schopnosťou ľubovoľne rozdeľovať hnaciu silu medzi predným a zadným elektromotorom bez strát v prevodovom ústrojenstve. Systém podporuje mimoriadnu úroveň kontroly riadenia, zatáčania aj brzdenia, kedy využíva agilnú odozvu – pre elektromobil charakteristickú. Konštruktéri modelu ECLIPSE CROSS ďalej optimalizovali rozloženie hmotnosti medzi nápravami a znížili ťažisko vozidla umiestnením vysokokapacitnej batérie sústavy pohonu pod podlahou približne uprostred vozidla. Výsledkom úprav je ešte pohodlnejšia jazda s príkladnou stabilitou riadenia.

Mitsubishi L200: Pracant s originálnym imidžom

Benzínové prevedenie je vybavené systémom S-AWC s integrovanou aktívnou kontrolou stáčania vozidla okolo zvislej osi (AYC) pre úpravu brzdnej sily medzi kolesami na ľavej a pravej strane v prospech precízneho zatáčania; ďalej je tu systém ABS a aktívne riadenie stability (ASC) pre reguláciu brzdnej sily v rámci elektronicky riadeného pohonu 4WD pre optimálne rozdeľovanie hnacej sily medzi predné a zadné kolesá. Vďaka integrovanému riadeniu uvedených systémov je zabezpečené mimoriadne stabilné správanie vozidla plne v súlade so zámermi vodiča. To v spojení s optimálne nastaveným systémom odpruženia prepožičiava modelu ECLIPSE CROSS vysokú mieru stability a precízne jazdné správanie pre každodenné používanie, ako aj lepšiu ovládateľnosť na klzkých cestách.

Zaujímavé jazdné režimy

Režim Normal prináša prirodzené nastavenie riadenia a stabilitu pre najrôznejšie jazdné situácie. Režim Snow usiluje o stabilitu pohybu vozidla na klzkých povrchoch, ako sú napr. zasnežené cesty. Režim Gravel je zárukou vynikajúcej ovládateľnosti a stability na nespevnených povrchoch. ECLIPSE CROSS vo verzii PHEV taktiež disponuje režimom Tarmac pre ešte lepšie schopnosti a stabilitu v zákrutách, najmä na suchých spevnených povrchoch pre radosť z riadenia so zvýšeným pocitom bezpečia.

Bohatá výbava

Prémiový systém ozvučenia MPSS (Mitsubishi Power Sound System) zahŕňa osem reproduktorov vysokej kvality vrátane špecifického odladenia a rozmiestnenia s ohľadom na tvary vozidla. Predné reproduktory s kužeľovou ozvučnicou zo sklených vlákien s povrchovou úpravou pomocou vákuovo naparovaného hliníka, predné stredopásmové tweetery s kužeľovou ozvučnicou z uhlíkových vlákien, resp. koaxiálne dvojcestné reproduktory v zadných dverách v kombinácii s výškovými reproduktormi sprostredkujú dokonalý akustický zážitok.

Nový systém navigácie SDA (Smarthone Link Display Audio) s podporou pripojenia inteligentných telefónov ponúka praktické funkcie vrátane navigovania prostredníctvom vstavaných máp a podpory dopravných informácií VICS. Súčasťou základnej výbavy všetkých prevedení je technológia Apple CarPlay – múdrejší a bezpečnejší spôsob, ako používať zariadenie iPhone počas šoférovania. Pre všetky prevedenia je taktiež k dispozícii technológia Android AUTOTM – jednoduchší spôsob, ako používať aplikácie zo zariadenia Android na cestách. Palubný displej infotainmentu sa zväčšil na 8″ v prospech lepšej čitateľnosti aj ľahšieho ovládania.

Zdroj: Mitsubishi 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov