Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nissan Juke – Štýlový uličník

Nissan Juke konečne dorazil v druhej generácii a príjemne šokuje!

Nový Nissan Juke navštívil posilňovňu a nabral na hmote. Po každej stránke je mohutnejší  a priestrannejší. Už to nie je len zaujímavo navrhnutá extravagantná imidžovka, ale dovolím si povedať aj priestranný mestský coupé-crossover. Veď kufor narástol prakticky dvojnásobne v závislosti od verzie predchodcu a ani do ostatného priestoru sa už nemôžeme sťažovať. 

Výbava a štýl

Testovaná verzia Tekna v porovnaní s najdrahšou N-DESIGN stráca v podstate len v personalizácii interiéru. Má ale navyše v základe funkčné prvky výbavy a ak chcete, tak aj za dvojfarebné prevedenie karosérie sa viete  priplatiť.

Do terénu veľmi nie

Vo svetlej výške 180 mm problém určite nehľadajte. Čo však mrzí, tak s novou generáciou prišiel o opciu pohonu 4×4. Nuž nevadí, výlučne do mesta a na spevnené cesty si vystačí s prehľadom.  V teréne by som ale plakal, ak by som znehodnotil krásne mohutné 19-palcové disky. S nízkoprofilovými pneumatikami už na bežnej poľnej ceste musíte byť viac ako len opatrní.  Vyzerajú štýlovo, až na malé brzdičky, ale uprednostnil by som konvenčnejšie rozmery. Bohužiaľ, ak sa bavíme o elektrónoch, tak medzi 17-kami a 19-kami v ponuke zatiaľ nič nie je. Podvozok (vpredu MacPherson, vzadu torzná tuhá s pružinami) sa však snaží s údelom veľkých kolies bojovať aj na nekvalitných spevnených cestách. Z môjho pohľadu sú kameňom úrazu panelové cesty s priečnymi nerovnosťami, ktorých máme na Slovensku ešte stále dosť. Kvality tuhšie nastaveného podvozku si však jednoznačne vychutnáte na hladkom novom podklade. Dovolím si povedať, že tu patrí medzi najlepšie v danej triede!

Litrovka s turbom

V ponuke je zatiaľ iba jediný benzínový motor s jednými výkonom ale s dvomi druhmi prevodovky. Uvidíme, čo prinesie čas. Vrodený charakteristický drsnejší chod trojvalcového motora je cítiť iba po štarte a v nižších otáčkach. Určite sa s ním nebojte jazdiť nad 2 200 ot.min-1, hoci indikátor už dávno signalizuje preradenie. Vysvetlite to aj priateľkám, či manželkám. Nad touto hranicou už je tichý, kultivovaný, nič vás v jazde neruší a ani spotreba rapídne nerastie. Tu trošku odbočím aj k odhlučneniu. Jedinou malou slabosťou je vyšší hluk od hornej hrany okien predných dverí vo vyšších tempách.

Lepší, ako som si myslel!  

V športovom režime sa motor výrazne nadýchne až máte rázom pocit, že ho niekto švihnutím prútika nachipoval. Pochváliť musím aj funkciu start-stop, ktorá sa o slovo hlási síce v každom režime, ale iba občas, lebo dôsledne zohľadňuje rôzne premenné, napríklad aktivovanú klimatizáciu.

Z manuálnej prevodovky som mal pozitívne dojmy už  pri prvom zatiahnutí, keďže kulisa má úzky priestor na manipuláciu v neutrále. Škoda, že nie sú k tejto dĺžke prispôsobené aj dráhy jednotlivých rýchlostných stupňov. Pre dokonalé zžitie by som ich skrátil.

Čo treba uznať

  • Slušná priestrannosť interiéru.

Čo nám chýbalo

  • Širšia ponuka motorov.

Čo nás prekvapilo

  • Skromnejší ekvalizér príplatkového audiosystému.

 

Nissan Juke 1,0 DIG-T 117 k, 6° MT, Tekna

Cena (základ/test)                                         

  • 14 990/22 750 €

Záruka                                                         

  •   3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3,  max. výkon 86 kW (117 k) pri 5 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 180-200 Nm pri 1 750 – 3 750 ot.min-1. Emisie CO2 135-136 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,4 s, vmax= 180 km/h, spotreba WLTP/test  5,9 – 6,0/6,7 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor:  422 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov