Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota C-HR GR SPORT – exkluzivitka s dynamickejším vzhľadom

Prvá Toyota C-HR mala silný vplyv na segment C-SUV. Na trh bola uvedená v roku 2016 v úlohe dynamického crossoveru, ktorý kombinuje extravagantný vzhľad s majstrovskou ovládateľnosťou, pritom má najnižšie emisie vo svojom segmente.

Za prvý rok sa v Európe predalo 120 000 kusov, čím tento model okamžite dosiahol 10 % podiel v segmente. Tento úspešný príbeh pokračoval a v súčasnosti s modelom CH-R vybaveným jedinečným hybridným motorom s objemom 1,8 litra a výkonom 122 koní, prípadne s objemom 2,0 l a výkonom 184 koní jazdí viac ako 400 000 Európanov.

Nové verzia GR SPORT sa inšpirovala výkonnými modelmi GR a typickými farbami tímu TOYOTA GAZOO Racing. Nápadný vzhľad modelu C-HR tak získal ešte ostrejší výzor exteriéru a interiéru.

Úprava prednej časti modelu GR SPORT zahŕňa čierne pozadie znaku a kryty svetlometov, čiernu povrchovú úpravu strednej časti nárazníka a lemov hmlových svetiel, tmavú chrómovú masku chladiča a nový predný spojler s agresívnejšími tvarmi. Na bokoch sú prahové lišty v čiernom vyhotovení Piano Black doplnené 19“ zliatinovými diskami kolies s jedinečným dizajnom. V zadnej časti je čierne označenie, lemy svetiel Piano Black, prispôsobené ozdobné detaily pod nárazníkom a logo GR SPORT.

Verzia GR SPORT je k dispozícii v siedmich exkluzívnych dvojfarebných vyhotoveniach vrátane novej sivej úpravy Dynamic Gray s čiernou strechou.

V kabíne je nová strieborná povrchová úprava Cool Silver. Čierne čalúnenie sedadiel z Alcantary je doplnené o prešívanie s červeným a sivým motívom GR. Medzi ďalšie jedinečné prvky patrí perforovaný kožený volantu, červené prešívanie na volante aj na manžete radiacej páky, prahové lišty, logo GR SPORT, štartovacie tlačidlo GR a úvodná animácia GR na TFT displeji na prístrojovej doske.
Dynamika jazdy

Pneumatiky, systém zavesenia a riadenie boli navrhnuté tak, aby zlepšili dynamické správanie verzie GR SPORT pri zachovaní úrovne komfortu. Predné a zadné vinuté pružiny zavesenia sú tuhšie o 15 %, resp. 10 %. Tlmiče boli vyladené a zvýšila sa sila tlmenia – predovšetkým pri odskoku. Kvôli zvýšeniu tuhosti bol z 2,0-litrovej hybridnej verzie do 1,8-litrovej hybridnej verzie prevzatý stabilizátor s väčším priemerom. Tieto opatrenia spoločne zdokonaľujú reguláciu náklonov aj natáčania karosérie a zároveň optimalizujú možnosť ovládania prostredníctvom pneumatík.

Predaj nového modelu C-HR GR SPORT 2021 sa začne od januára 2021.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov