Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


PEUGEOT 508 SW GT 1,6 PureTech 225 EAT8 – Individualista

Peugeot 508 SW je krásny, a preto ho chcete. Dokonca mu radi odpustíte aj deficit priestoru a praktickosti.

Vozidlá s karosériou typu kombi sa kupujú pre rodiny alebo firemné účely, kvôli priestoru a kufru. Peugeot 508 SW nie, ten si človek kupuje pre seba. Kupuje si ho, aby sa potešil pohľadom na auto zvonka aj zvnútra, tešil sa z posedu za volantom a jazdných vlastností… Skrátka, aby mal z auta a kilometrov strávených za jeho volantom radosť. Priznajme si, v porovnaní s konkurentmi je na tom 508 SW s priestorom pre pasažierov vzadu aj veľkosťou kufra zle. Má menej miesta na nohy, kolená sú skrčené a chodidlá si pod predné sedadlá nezasuniete. Obmedzený priestor vzadu však vodiča ani spolujazdca nemusí veľmi trápiť, ich sedadlá majú zo zadnej strany pevný kryt, takže necítia, ako pasažieri vzadu zakopávajú kolenami o sedadlá. Kufor s 530 dm3 nepatrí k najväčším a je relatívne plytký. Krycie plató ani priečku s vyťahovacou sieťkou, ktorá oddelí kufor od kabíny nemáte kam odložiť a pri stavaní operadiel zadných sedadiel musíte dávať pozor na bezpečnostné pásy, aby ste ich nepricvikli do aretačného mechanizmu. O koľko je však menej praktický, prinajmenšom o toľko je krajší ako konkurenti. Je krásny, a preto ho chcete. Má niekoľko silných výrazových prvkov – svetlomety zatiahnuté kapotou, ostrá čelná hrana kapoty, zadné skupinové svetlá spojené čiernym pásom, niekoľko výrazných prelisov, ale trebárs aj bezrámové dvere, ktoré odhalíte po otvorení dverí. To všetko umocňuje široký a nízky postoj, vyzerá, akoby bol zrastený s vozovkou.

i-Cocpit

Interiér i-Cocpit ohúri dizajnom, použitými materiálmi aj technológiami. Človek má chuť sedieť v aute a len sa tak pozerať ako na obraz od Moneta či nejakého iného impresionistu. Možno je to tým, že už dávno nie som holobriadok a už mám pár krížikov na chrbte, no u mňa ten prvotný wau efekt degraduje skutočnosť, že takmer všetky funkcie – vrátane často používaných a dôležitých – ovládam cez dotykový displej. Efektná pochrómovaná klaviatúra pod displejom slúži iba na rýchly prístup k jednotlivým funkciám menu a kapacitné tlačidlá pod ňou stačia na priame ovládanie iba zopár funkcií.  Wau efekt degraduje aj druhá skutočnosť, a síce, že keby som si nastavil volant do svojej ideálnej polohy, tak by mi zakrýval časť prístrojového štítu. Jednou vetou však doplním, že som si aj na trochu nižšiu polohu volantu veľmi rýchlo zvykol. Verzia GT má športové sedadlá s výrazným tvarovaním, pevným čalúnením a tiež pevným bočným vedením. V našom prípade boli navyše obtiahnuté kvalitnou červenou kožou a elegantným prešívaním. Koža si pýta vyhrievanie a predné sedadlá sú aj vyhrievané. Škoda, že iba sedadlá, volant nie.

Cez dlhšie nerovnosti sa auto krásne prehupne ako loď cez vlnu.

Ani raz nepodtočila!

Verzia GT môže mať 1,6-litrový benzínový motor s výkonom 165 kW (225 k) alebo dvojlitrový diesel so 130 kW (180 k). Ja som ju testoval s benzínovým motorom v spojení s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Chválim prevodovku, ktorá nepodtáča motor. Ani raz ho nepodtočila. Naopak, neváha ho držať aj mierne nad 2 000 ot.min-1. Skvelá práca. Páči sa mi aj logika radenia vrátane toho, že keď prevodovku usmerníte, tak po vašom impulze nečaká a elektronika pokračuje vo svojej práci tak, akoby ste ju ani neusmernili. Plne manuálne radenie aktivujete ako jeden z jazdných režimov otočným kolieskom z volantu. Škoda, že plne manuálne radenie nemožno spojiť so športovým režimom motora a podvozka. K dispozícii máte režimy Eco, Normal, Komfort, Šport a Ručné. V jednotlivých režimoch sa mení charakteristika motora, prevodovky, riadenia, podvozka… Podvozok je v základnom nastavení príjemne plavný, cez dlhšie nerovnosti sa auto krásne prehupne. Kratšie a ostrejšie nerovnosti, špáry na cestách, výtlky, záplaty… však cítite v podobe jemných vibrácií v zadku a žalúdku. Našťastie nie v karosérii, do nej podvozok nebúcha a celkovo je veľmi dobre odhlučnený – po stránke odvaľovania kolies aj prenosu hluku od nerovností. Riadenie je v eco, komfortnom a normálnom režime príjemne mäkké, avšak na moje prekvapenie celkom dlhé. Volant má medzi krajnými polohami o niečo viac ako tri otáčky. Pritom priemer otáčania je 10,8 metra, a to hovorím o stopovom priemere. Obrysový, teda od steny ku stene, bude ešte o niečo väčší.

Bezpečne aj v noci

Nebudem vymenovávať rad bezpečnostných systémov, spomeniem iba jeden, ten však stojí za „všetky drobné“. Je ním systém Night Vision, po slovensky nočné videnie. Infračervená kamera sleduje priestor pred autom a keď zbadá človeka či zviera, tak ho vyznačí a systém vás zároveň varuje aj akusticky. Vyznačí ho, keď máte displej v režime nočného videnia, aj keď máte akýkoľvek iný režim zobrazenia. Vtedy rýchlo zmení pravú stranu displeja na nočné videnie. Zvýrazní ich však iba vtedy, keď sú v jazdnej dráhe alebo ju križujú. Keď napríklad chodci idú po chodníku vedľa cesty, tak ich nezvýrazní. Nezvýrazní ich ani vtedy, keď prechádzajú cez cestu, ale prejdú skôr, ako dorazíte na dané miesto. Softvér je veľmi dobre nastavený. Výborná vec na jazdu v noci. Na chvíľu sa zastavím pri svetlách. Tie zadné sú adaptívne, dokážu meniť svoju intenzitu v závislosti od počasia – či je jasno, dážď, hmla alebo sneží. To je skvelá vec pre vodičov idúcich za vami. Na druhej strane som sklamaný, že predné svetlomety neponúkajú funkciu vykrývania premávky. V tejto triede by sa to už patrilo.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Samotná prítomnosť nočného videnia a nastavenie jeho softvéru.

Čo nám chýbalo

  • Vyhrievaný volant, vykrývacia funkcia svetlometov.

Čo nás prekvapilo

  • Dlhé riadenie.

 

 

Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 225k EAT8 GT

Cena (základ/test)                                                         28 290/44 290 €

Záruka                                                                           4 roky alebo 100 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 165 kW (225 k) pri 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2 160 – 175 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,4 s, vmax=250 km/h,

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 530 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov