Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Honda CB125F – Začiatočník s nadaním pokročilého

Honda CB125F je mimoriadne obľúbený model začínajúcich motocyklistov. Do roku 2021 vstupuje kompletne prerobený.

Motocykel s objemom 125 cm3 musí byť predovšetkým mnohostranný. Pre niekoho predstavuje najekonomickejšia alternatíva motocykla z pohľadu nákupnej ceny motocykla, ako aj z pohľadu prevádzkových nákladov, pre iných je vstupnou bránou do sveta motocyklov. Honda CB125F vstupuje do sezóny 2021 v celkom novej podobe. Revidovaná kapotáž prevzala štylistické prvky väčších súrodencov radu CB. Samozrejmosťou sú LED svetlá, digitálny prístrojový štít s indikátorom úspornej jazdy ECO.

Motor – jednovalec – so zdvihovým objemom 124 cm3 si zachoval vzduchové chladenie, pribral však technológie eSP (enhanced Smart Power). Jej súčasťou je komplexné znižovanie trenia, ale aj alternátor-generátor typu AGG, ktorý v sebe spája štartér aj alternátor, čím znižuje hmotnosť. Množstvo energie potrebnej na naštartovanie motora je nižšie vďaka systému spätného natočenia, ktorý vracia kľukový hriadeľ späť do polohy pred nasávaním vzduchu (a teda umožňuje jeho „letmý“ štart), a vďaka dekompresnému mechanizmu, ktorý potlačuje odpor roztáčania kľukového hriadeľa z dôvodu kompresie. Spotreba klesla z pôvodných 2 l/100 km na 1,5. Pri 11-litrovej nádrži je teda potenciálny dojazd viac ako 800 km. Samotný motor vyvinie 8 kW pri 7 500 ot.min-1 a 10,9 Nm pri 6 000 ot.min-1.

Nový je aj rúrkový rám z vysokopevnostných ocelí, upravený je podvozok. Na motore ušetrili 7 kg, na rúrkovom ráme 1,7 kg… Dohromady na celom stroji až 11 kg, čo znamená ešte ľahšie ovládanie motocykla.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov