Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

100-ročný dedko havaroval, šoféroval raritu

Sú autá, o ktoré dekády nezakopneme. Doslova ich zoširoka obchádzame, šíria sa o nich v tom lepšom prípade len vtipy. Potom sa aj z pomerne bežného modelu stane veľká rarita, za ktorú často pýtajú nehorázne prachy. A presne aj toto je prípad Polonezu Cargo.

U nás by sme túto raritu mohli prirovnať povedzme k Škode Forman Pick-up, prípadne k Škode Forman Plus. Na bazoši ich už veľa nie je. Jeden hrdzavý kus za 900 €, iný cukrík za viac ako 3 000 €! Modernejšie Felície v tejto verzii štartujú aj na dvoch stovkách, momentálne najdrahšia u nás ponúkaná stojí 10 000 €, na korbe ktorej je nainštalovaná zdvižná plošina. Tí, čo ste čakali nejakú exotiku ste asi práve teraz sklamaní, lenže pripomínať si treba aj také autá.

A ako správne tušíte, článok bude o lokálnych pickupoch. V severnejšom Poľsku je na úrovni najúžitkovejšieho Favorita Polonez Cargo. Väčšina týchto nadstavieb po ťažkom živote mala svoj osud na konci života zrátaný. Jednoducho hodiť na šrotovisko a bolo vybavené, keďže vyvarovať deravé plechy sa naozaj nikomu nechcelo. Teraz? Vyvážajú ich zlatom, keďže je to zaujímavé auto na zrazy, na úpravy, alebo na auto-turistiku.

Ale späť k hlavnej myšlienke článku. K dopravnej nehode došlo pred pár dňami v poľskom Olsztyne na jednej z križovatiek. Storočný vodič Polonezu  Cargo ignoroval stopku, a doslova si vynútil prednosť pred iným účastníkom na vozidle Hyundai. Našťastie nikto nebol zranený, vrátane dlhovekého vodiča a o trošku mladšieho 95-ročného spolujazdca.

Ako sa ukázalo, vodič Polonezu mal vodičský preukaz neuveriteľných 68 rokov. Teraz sa s ním však rozlúčil, pretože sa policajti rozhodli tento doklad zadržať. Navyše dedko si poriadne zavaril. Okrem toho ide pred správny orgán, keďže podľa tamojších predpisov porušil ustanovenie zákona závažným spôsobom.

Len tak na margo, akého najstaršieho aktívneho alebo aj sviatočného vodiča poznáte? Ako a kedy sa vaši blízki rozhodli skončiť so šoférovaním? Bolo to dobrovoľné, na nátlak rodiny, alebo už jednoducho neprešli lekárskou prehliadkou?

Ako vznikol Polonez Cargo? Jednoducho umiestnili  laminátovú nákladnú nadstavbu na karosériu osobného automobilu. Táto verzia bola vytvorená hlavne ako sanitka, aj keď si ju mohli neskôr kúpiť aj v civilnej sfére. Cargo malo tiež zosilnené odpruženie, celkovú výšku 1,8 metra a zadný previs predĺžený o 25 centimetrov.

Zdroj a foto: 40 ton

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov