Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Maserati MC20 – Také normálne super auto!

Maserati MC20 nemá elektromotory a ani hybridný systém. Nemá ani viac ako 1 000 koní, je to „len“ 630. Čiže také normálne super auto, ktoré dáva zmysel!

Prečo normálne? Jednoducho preto, lebo je mi občasne veľmi zle, keď sa pozerám na to, čo sa vo svete super a hypercarov predstavuje. 1000 koní, elektromotory pri každom kolese, taký moderný asistent, hentaké „kurvítko“…. Akoby sa snažili potlačiť ten pocit z jazdy na niečo úžasnom. Samozrejme, už nie sú 80. a 90. roky. Zaujať dnešných zákazníkov, ktorí na to majú, je doslova problémom.

Názov novinky sa vám možno zdá povedomí. Ak nie, tak poďme ešte raz. Predstavované Maserati MC20, ktorého názov odkazuje na kus spred rokov postavené na základe Ferrari Enzo, teda MC12. Skratka MC20 v skutočnosti znamená Maserati Corse 2020.

Srdcom je 3-litrový motor s 2 turbodúchadlami, ktoré tlačením vzduchu do 6 valcov generujú výkon 630 k a krútiaci moment 730 Nm. To zase umožňuje športiaku s hmotnosťou 1 468 kg zrýchliť na 100 km/h za 2,9 s a na 200 km/h za 8,8 s. Maximálna rýchlosť je 325 km/h.

Výkon je na úrovni bežného Audi R8 alebo Porsche 911 Turbo. Konkurenciu by sme našli aj v stajni McLaren a Ferrari, samozrejme, tomu poslednému je to o kúsok bližšie.

Motor MC20 dostal názov Nettuno a budú ho používať aj v iných modeloch. Je tiež možné, že MC20 časom vybavia aj výkonnejším pohonným ústrojenstvom, možno aj hybridným. Mimochodom, je to zadnokolka. Na  zadok posiela výkon 8 stupňová prevodovka s dvomi spojkami. Ale aby sme boli úplny, v podstate je to 6-stupňová prevodovka, ktorá má 2 rýchlostné prevody, ktoré majú napomôcť držať emisie „pri zemi“.

Cenovka by sa mala pohybovať niekde okolo 200 000 eur, a v dohľadnej dobe by okrem elektrifikovanej verzie mali predstaviť aj verziu bez strechy.

Foto: Maserati

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov