Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Škoda Enyaq iV: Český elektromobil sa nám ukázal v domácom prostredí

Prvé moderné elektrické auto od značky Škoda v sebe ukrýva množstvo odkazov na minulé generácie.

Česko-nemecká novinka využíva modulárnu stavebnicu elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen a tiež (staro)novú koncepciu pohonu značky Škoda. V praxi to znamená, že batérie budú uložené v podlahe auta a elektromotor sa nachádza nad zadnou hnacou nápravou. Záujemcovia o novú Škodu Enyaq iV si budú môcť vyberať spomedzi štyroch výkonových stupňov, dvoch veľkostí batérie, dvoch elektromotorov a k dispozícii bude aj pohon všetkých kolies s prídavným elektromotorom na prednej náprave.

Maximálny dojazd elektromobilu by sa mal pohybovať v rozmedzí od 390 do 510 kilometrov, v závislosti od kapacity batérie – v najvyššej verzii 82 kWh. Škoda Enyaq iV zároveň majiteľovi umožní rýchle nabíjanie výkonom až do 125 kW. Na rýchlonabíjačke by sa tak mala batéria na 80 percent svojej kapacity nabiť do 40 minút. Z domáceho Wallboxu pri výkone 11 kW treba rátať s približne siedmimi hodinami.

V štandarde bude mať Enyaq iV LED svetlomety vpredu aj vzadu, pričom za príplatok budú v ponuke aj Matrix-LED. Elektromobil bude zároveň prvou škodovkou s vylepšeným head-up displejom, ktorý má byť schopný pracovať s dvomi zobrazovacími poľami. Vo výbave nebudú chýbať moderní asistenti vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania vozidla v pruhu, výstrahy pri vystupovaní či rozšíreného parkovacieho asistenta. Vďaka nemu dokáže Enyaq iV zaparkovať bez toho, aby za volantom sedel vodič. Tomu bude stačiť mobilná aplikácia, cez ktorú môže auto navigovať do parkovacieho miesta.

Poznávacím znakom Škody Enyaq iV má byť elegantná predná maska s mriežkou nazývanou Crystal Face. Od verzie Enyaq 80 iV 130 diód osvetľuje vertikálne rebrá a horizontálnu lištu na maske. Spolu s Matrix-LED svetlami vpredu a LED svetlami vzadu vytvoria po odomknutí auta originálny uvítací efekt.

V zadnej časti sa hore nachádza decentný spojler a zdola vyčnieva nárazník so sivým difúzorom. Panoramatické strešné okno bude v novej Škode Enyaq iV za príplatok. Bohatá je aj farebná paleta – dva nemetalizované a sedem metalizovaných lakov. Budúci majiteľ si tiež môže vybrať  spomedzi siedmych rozličných diskov kolies vo veľkosti 19 až 21 palcov.

V interiéri sa v prípade elektromobilu dbalo na využívanie ekologických materiálov. Poťahy sedadiel sú napríklad v Enyaqu potiahnuté látkou, vyrobenou prevažne z prírodnej bavlny. Zvyšok tvorí polyester z recyklovaných PET fliaš.  Už základná verzia s označením 60 iV má vo svojej výbave dvoj-zónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievaný volant, parkovaciu kameru či pádla na nastavovanie intenzity rekuperácie.

Voľne stojací dotykový displej s uhlopriečkou 33 palcov je najväčší z doterajších modelov značky Škoda. Ovládať sa dá dotykmi aj gestami a tiež pomocou hlasového asistenta – Laury. Virtuálny kokpit pred vodičom sa môže pochváliť displejom s uhlopriečkou 13,5 cm, ktorého úlohou je informovať o aktuálnej rýchlosti, pokynoch z navigácie alebo asistenčných systémoch.

 

Nebola by to Škoda, keby so sebou neprinášala aj nové Simply Clever riešenia. Enyaq iV ich má v zásobe hneď niekoľko. Asi najzaujímavejší je čistič na nabíjací kábel, no spomenúť môžeme aj kryt nabíjacej zásuvky. Tradíciou je dáždnik vo dverách i škrabka na ľad s meradlom na kontrolu hĺbky dezénu pneumatík. Tá sa však v tomto prípade presťahovala na vnútornú stranu dverí batožinového priestoru.

Podľa informácii z prostredia automobilky, by sa mala cena za novú Škodu Enayq 60 iV pohybovať na úrovni 40-tisíc eur. Prví záujemcovia si budú môcť novinku pozrieť, vyskúšať a objednať v priebehu druhého kvartálu roku 2021.

Škoda Enyaq iV – technické údaje
Rozmery: 4 649 x 1 879 x 1 616 mm rázvor: 2 765 mm
Model: Enyaq 60 iV Enyaq 80 iV Enyaq 80x iV Enyaq RS iV
Pohon: 4×2 4×2 4×4 4×4
Max. výkon: 132 kW 150 kW 195 kW 225 kW
Max. krútiaci moment 310 Nm 310 Nm 425 Nm 460 Nm
Zrýchlenie 0-100 8,7 s 8,5 s 6,9 s 6,2 s
Max. rýchlosť km/h 160 160 160 180
Dojazd (WLTP) – km 390 510 460 460

 

Autor: Daniel Balucha

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov