Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Život s elektromobilom – Vitaj doma!

Renault Zoe R135 Z. E. bude na nasledujúci rok naším spoločníkom, užite si ho s nami.

Za tie roky máme v redakcii bohaté skúsenosti s elektromobilmi. Prvý elektromobil sme testovali ešte v roku 2011, bol to Citroën C-Zero. Odvtedy prešlo našimi rukami „xy“ elektromobilov rôznych značiek, rôznych kategórií a rôznych veľkostí. Od malého smartu fortwo cez naoko nenápadný elektrický VW Golf až po Jaguar i-Pace. Vlastne nielen to, testovali sme aj elektrický motocykel aj elektrické dodávky. A to nehovorím o množstve zahraničných prezentácií, kde sme si neraz mohli vyskúšať aj prototypy, ktoré dodnes nie sú v predaji. Avšak testovať elektromobil jeden týždeň je jedna vec, žiť s ním dlhodobo celkom iná. My sa teraz pozrieme na to, aký je vlastne život s elektromobilom, konkrétne s Renaultom Zoe R135. Počas jedného roka sa pozrieme na všetky aspekty života s elektromobilom a elektromobility v slovenských podmienkach ako takej. Pozrieme sa na plusy aj mínusy.

Elektromobil, na rozdiel od dieselového či benzínového auta, netreba zabiehať ani zahrievať.    

Štyri dôvody

Prečo práve Renault Zoe? Po prvé preto, lebo je dlhodobo najpredávanejším elektromobilom v Európe a nebyť Tesly Model 3, tak by si prvenstvo obhájil aj minulý rok s veľkým náskokom. Pripomeňme, že hoci je na našom trhu iba relatívne krátko, cesty brázdi už od roku 2012. Na Slovensko dorazila vlastne až druhá generácia. Po druhé preto, lebo stelesňuje  to, čím má byť dnes elektromobil. Elektrické nemá byť veľké SUV ani superšportové auto, ale malé mestské auto, akým je práve Zoe. Ešte malé a šikovné do mesta, ale už dostatočne veľké na to, aby zvládlo každodenné rodinné úlohy – rozvoz detí do školy a na krúžky, denné aj víkendové nákupy atď. Po tretie preto, lebo nás Renault Zoe navnadil už počas medzinárodnej prezentácie v Portugalsku a po štvrté preto, lebo so slovenským importérom značky Renault máme nadštandardné vzťahy. Pozor, to neznamená, že budeme prižmurovať oči nad niektorými vecami.

Top of the top

Nové Zoe sa predáva v dvoch verziách – R110 má 80 kW (108 k) a 225 Nm, verzia R135, ktorú testujeme aj my, vyvinie 100 kW (136 k) a 245 Nm. Oba modely majú zhodne 52-kilowatthodinový akumulátor. Čo sa týka výbavy, v ponuke sú tri úrovne – základná Zen, stredná Life a najvyššia s názvom Intens. Aj v tomto prípade máme top verziu. Okrem toho máme zopár príplatkových prvkov. Na prvom mieste spomeniem balík Navigácia Plus s 9,3-palcovým displejom, ktorý je pre výbavu Intens dočasne v sérii, štandardne stojí 350 eur. Nasledujú balík Winter s vyhrievanými sedadlami a volantom za 350 €, predné, zadné a bočné parkovacie senzory s parkovacím asistentom Easy park Assist za 300 €, audiosústava Bose za 450 €, dvojité dno kufra s priestorom na nabíjací kábel za 139 €, nabíjací kábel  na nabíjanie z domácej siete 220 V/10-16 A za 399 €, konektor CCS Combo za 1 000 €, ktorý umožňuje nabíjať akumulátor jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW na rýchlonabíjacích staniciach a auto zdobí metalický lak modrá Céladon za 470 €. Testované Zoe je teda nanajvýš príjemné a aj napohľad atraktívne. A nielen papierovo, ale aj subjektívne.

Sadnete a idete

Autu sa budeme venovať priebežne v ďalších vydaniach Auto magazínu, ale aj na našom webe www.automagazin.sk a náš spoločný život budete môcť sledovať aj na našich sociálnych sieťach – na Facebooku a Instagrame. Hneď na úvod azda len jedna poznámka. Elektromotor, na rozdiel od benzínového alebo dieselového motora, netreba zabiehať, a v podstate ani zahrievať v priebehu prvých kilometrov. Isteže, aj elektromobil má prevodovku, hoci v našom prípade jednostupňovú, a tiež ložiská, homokinetický kĺb…, ktoré treba zabehnúť a zahriať, ale ani zďaleka nie v takej miere ako spomínané bežné motory. To znamená, že po kúpe hneď zo showroomu môžete jazdiť normálne a potom v každodennom živote hneď od prvého metra. Skrátka sadnete a idete! Skvelé!

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Presné takýto má byť v dnešnej fáze elektromobil. Malý a šikovný.

Čo nám chýbalo

  • Impulzné ovládanie všetkých okien, má ho iba vodič.

Čo nás prekvapilo

  • Silný záťah motora.

 

Renault Zoe R135 Z.E. 52 kWh Intens

Cena (základ/test)

27 900/34 608 €

Záruka

5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

  • Synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 4 200 – 11 163 ot.min-1, max. krútiaci moment 245 Nm pri 1 500 – 3 600 ot.min-1. Emisie CO2 0 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,5 s, vmax=140 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 16,5 – 17,7/14,6 kWh/100 km.

 

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Uhlopriečka: 9,3
  • Batožinový priestor: 338 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov