Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Aspoň šesťdesiatku!!!

Rýchlosť sa rovná bezpečnosť! Nechápete, zdá sa vám to choré? Čítajte ďalej...

Už pri malých motocykloch kategórie L1e, ale vzťahuje sa to aj na malé trojkolesové vozidlá kategórie L2e a malé štvorkolesové vozidlá kategórie L6e, ktoré môžete na Slovensku s vodičským oprávnením skupiny AM šoférovať od 15 rokov, som pri rozhovoroch tvrdil, že obmedzenie rýchlosti na 45 km/je životunebezpečné. Citroën ma však prinútil dať túto myšlienku na papier. Francúzska automobilka totiž uvádza do výroby malý mestský automobil Ami, ktorý vychádza z vlaňajšej štúdie Ami One Concept. Ono to ani je automobil, je klasifikovaný ako qadricykel, podobne ako Renault Twizzy či SEAT Minimó.  Šikovný dvojmiestny mestský elektromobil by sa vo Francúzsku mal predávať za menej ako 6 000 eur (vrátane 900 € štátnej dotácie) a na Slovensku ho budete môcť šoférovať, rovnako ako spomínané vozidlá kategórie L1e, L2e a L6e od 15 rokov. Skvelá myšlienka, ibaže ako vozidlo kategórie L6e má najvyššiu rýchlosť 45 km/h. A to je podľa mňa veľký problém. Som totiž skalopevne presvedčený o tom, že táto rýchlosť je nebezpečná. Na jednej strane tvoríte prekážku toku premávky, a tak sa vás každý snaží všemožne obehnúť, pričom neraz vznikajú nebezpečné situácie. Na druhej strane si neviem predstaviť nič stresujúcejšie, než keď vás zozadu „tlačí“ mestský autobus. 45-ka bola možno dobrá pred „xy“ rokmi, no dnes je premávka celkom iná, je hustejšia a dynamickejšia. Zároveň je aj infraštruktúra lepšia a tiež samotné autá sú bezpečnejšie. Preto som presvedčený o tom, že by vozidlá kategórií L1e, L2e a L6e mali mať maximálnu rýchlosť 60 km/h. A pozor, takých 60 km/h, aby ani posledných 15 km/h nebolo utrpením. Inak povedané, aby zrýchliť zo 45 na 60-ku netrvalo celú večnosť.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov