Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


HONDA CB500X MY 2020 – Viac ako len á-dvojka

Honda CB500X sa posunula bližšie k enduru, ale zlepšila sa aj v pozícii cestovateľa.

Dizajnové úpravy kapotáže, zväčšenie priemeru predného kolesa zo 17 na 19 palcov, predĺženie zdvihu kolies vpredu o 10 mm na 150 mm a vzadu o 17 mm na 135 mm, ale aj zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu motora v nízkych a stredných otáčkach posúvajú motocykel viac k enduru. Vyšší plexištít poskytujúci lepšiu ochranu zasa k cestovaniu. V oboch polohách majú výrazný podiel na kvalitách stroja riadidlo a sedadlo. Vďaka širokým riadidlám máte motorku pevne v rukách v teréne aj zákrutách na ceste a zároveň máte svoje paže pohodlne pri dlhých cestách. Sedadlo bolo odjakživa komfortné, teraz je v oblasti stehien zúžené, vďaka čomu lepšie obopnete motorku stehnami a zároveň lepšie dočiahnete na zem.

Motor má krásnu charakteristiku, nielen priebeh výkonu a krútiaceho momentu, ale aj reakcie na prácu s plynom. Pri uvoľnení a následnom pridaní plynu to zvykne s motorkami cuknúť. S Hondou CB 500 X však necukne, jedine ak by ste zaobchádzali s plynovou rukoväťou neuroticky vy sám. Výkon je limitovaný na 35 kW, ale dynamický prejav, najmä od zhruba 4 500 – 5 500 ot.min-1,  vysoko prekonáva očakávania vyplývajúce z tohto údaja. Výfuk dodáva motocyklu pekný hlboký „plnotučný“ zvuk. Prevodovka je odstupňovaná nakrátko, v stovke točí motor už zhruba 4 900 ot.min-1. Neberte to však ako výčitku, len ako konštatovanie. K pollitrákom kratšia prevodovka skrátka patrí. Samotná prevodovka ide hladko, ani pri radení jednotky to nesekne s motorkou. Novinkou je antihopingová spojka, ktorej úlohou je zabrániť podkĺznutiu zadného kolesa pri podraďovaní. Darí sa jej to však, pochopiteľne, iba v rámci rozumných podmienok.

V úvode som spomenul dlhšie zdvihy kolies, teraz dodávam, že vpredu aj vzadu si môžete nastaviť predpätie pružín. Motocykel váži iba 197 kg, čo oceníte v teréne aj na ceste, ale aj pri manipulácii s ním v garáži. Pneumatiky Dunlop Trailmax Mixtour nie sú terénne, ale ani úplne cestné. S tým treba počítať v zákrutách. Platí, že podvozok je rýchlejší ako tieto pneumatiky. Hoci sa motocykel priblížil k enduru a so svetlou výškou úctyhodných 180 mm hravo zvláda aj cesty mimo asfaltových ciest, ku skutočnému adventúrnemu enduru mu chýbajú tri veci: ochrana motocykla (spodný kryt motora a výfuku, plus padací rám), offroadovejšie pneumatiky a keď budem dôsledný tak ešte vypletané kolesá.

Honda CB500X je svojou kategorizáciou A2 určená pre začiatočníkov, v skutočnosti však má oveľa širší záber. Ak ste dostatočne zrelý na to, aby ste sa nepotrebovali v sedle motorky jašiť, ale chcete štýlový, pohodlný a ľahko ovládateľný stroj vhodný na každý deň aj na dlhšie výlety a zvládne aj ľahší terén, ale hlavne stroj, pri ktorom si môžete byť istý tým, že ráno naštartuje a večer vás dovezie do cieľa, potom je pre vás Honda CB500X výbornou voľbou.

Stručne

Čo treba uznať

  • Nízka hmotnosť, výborná ovládateľnosť.

Čo nám chýbalo

  • Ochrana motora a výfuku.

Čo nás prekvapilo

  • Hlboký „plnotučný“ zvuk výfuku.

 

Honda CB500X

Cena (základ/test) 6 490/7 110 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km       

 

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 471 cm3, max. výkon 35 kW (47,6 k) pri 8 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 43 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 80 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 197 kg, vmax= 165 km/h, spotreba výrobca/test 3,6/3,4 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov