Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Porsche 911 Targa: Pohon všetkých kolies, manuál a 450 koní

Porsche 911 Targa uzatvára trojicu karosárskych verzií aktuálnej generácie ikonického modelu 911.

Aktuálnu siedmu generáciu legendárneho modelu 911 predstavilo Porsche koncom roka 2018. Nemecký výrobca už štandardne začal s karosériou v tvare kupé, ktorú zakrátko doplnil kabriolet. Ponuka sa postupne rozrastala od základnej verzie s názvom Carrera až po najvýkonnejšiu s označením Turbo S. Trojicu karosárskych verzií teraz uzatvára Targa, ktorú fanúšikovia Porsche obdivujú už od jej vzniku v roku 1965.

Opticky má Porsche 911 Targa najbližšie ku kabrioletu, no jeho strecha sa otvára iba v priestore nad dvojicou predných sedadiel. Hneď za nimi sa nachádza elegantný oblúk a panoramatické zadné sklo. Práve pod neho sa pri vyklopení uloží pevný strešný panel, ktorému celý proces schovávania trvá iba 19 sekúnd. V porovnaní s kabrioletom je však o sedem sekúnd pomalší.

Záujemcovia o Targu si aj tentokrát môžu zvoliť jednu z dvoch verzií. Pohon všetkých kolies ale Porsche doprialo tak slabšej verzii 4, ako aj výkonnejšej 4S. Pod kapotou sa v oboch prípadoch nachádza plochý benzínový šesťvalec doplnený o dve turbodúchadlá. Slabší variant disponuje výkonom 283 kW (385 k) a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm, silnejší je vyladený na 331 kW (450 k), pričom najvyšší krútiaci moment vrcholí pri 530 Nm.

V oboch výkonnostných verziách je k dispozícii osemstupňová automatická prevodovka PDK, no fanúšikovia mechaniky si budú môcť spolu s balíkom Sport Chrono package zvoliť aj 7-stupňový manuál. Vo svete superšportových áut je už ale takáto možnosť raritou. Z nuly na sto sa Porsche 911 Targa dostane za 4,2 sekundy v prípade slabšej verzie, silnejšia to dokáže za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť 289 km/h, respektíve 304 km/h je už len čerešničkou na torte.

Nová Targa sa môže pochváliť napríklad trakčným systémom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ktorý disponuje športovým zadným diferenciálom s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu. Prvý krát sa do jej výbavy dostal aj adaptívny tempomat Porsche InnoDrive, ktorý dokáže čítať dáta z online navigácie a autonómne zníži rýchlosť vozidla napríklad pred kruhovým objazdom či križovatkou.

Za zmienku určite stojí aj systém Smartlift. Jeho úlohou totiž je, aby automaticky pridvihol prednú časť auta pri prejazde cez rôzne vyvýšené povrchy a nerovnosti. Systém spolupracuje s adaptívnymi tlmičmi Porsche Active Suspension Management (PASM), vďaka ktorým si vodič môže vybrať medzi normálnym a športovým módom.

Lacnejšia verzia Targy má vpredu 19-palcové a vzadu 20-palcové zliatinové disky kolies. Drahšia 4S dostala dopredu 20-palcové a dozadu až 21-palcové disky. O bezpečnosť sa stará brzdová sústava s 330 milimetrovými kotúčmi. V prípade drahšej verzie môžu byť ešte o dvadsať milimetrov väčšie a vyrobené z keramického kompozitu The Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Porsche 911 Targa príde na európsky trh v priebehu leta. Na domácom trhu začína tento model na sume 128 486 eur, avšak za výkonnejšiu verziu s označením 4S si Porsche pýta 143 956 eur.

 

Text: Martin Pavlík

 zdroj a foto: Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov