Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda PCX 125 MY 2020: Keď úspech pramení z komplexnosti

Honda PCX 125 je najpredávanejším skútrom Hondy v triede 125 cm3. Čím to je?

Jeho úspech tkvie v kombinácii viacerých faktorov. Začnem dizajnom, ktorý je rozhodujúci pre kúpu čohokoľvek, skútrov nevynímajúc. PCX je štýlový, športový a elegantný zároveň. Veľa urobia pekne tvarované LED svetlá, malý tmavý štít a k efektným detailom patria aj upevňovacie konzoly riadidiel a „točňa“ riadidiel s pochrómovanými intarziami a pochrómovaným logom Honda. Pekný je aj prístrojový štít. Nie je však iba pekný, ale čo je dôležité, aj jednoduchý a dobre čitateľný. Pravda, keď naň zasvieti slnko zhora pod „správnym“ uhlom, dokáže poriadne oslepovať. Spínacia skrinka sa po vytiahnutí kľúča automaticky zakryje kovovou klapkou, čím sa sama automaticky chráni pred nezbedníkmi, ktorí by vám chceli do spínacej skrinky napichať zápalky.

Druhým faktorom úspechu je posed. Sedadlo je pohodlné a veľmi príjemne ma prekvapilo, že som sa z neho nešmýkal dopredu. Dokonca som nepociťoval ani to, žeby ma sedadlo chcelo na nerovnostiach vyhodiť dopredu. Spomínaný tmavý štít je dizajnovo pekný, no príliš malý na to, aby ste cítili jeho vplyv ochrany pred náporovým vetrom. Pasažier vzadu má široké sedadlo, no jeho komfort vo veľkej miere závisí od toho, aký veľký je samotný jazdec, resp. ako veľmi je posunutý dozadu. Výklopné stúpačky majú gumené vložky, ktoré potláčajú prechod vibrácií do chodidiel spolujazdca.  Pod sedadlom je odkladací priestor s 28 litrami. Toto číslo vám asi nič nepovie, ale vmestíte tam jednu helmu a ešte aj nejaké drobnosti. Sedadlo má aretáciu, ale môžete ju preklopiť až na riadidlo, a dostanete tak lepší prístup do kufra. Ďalšia schránka je v kapotáži pod riadidlom. Je určená na nápoj, kľúče, doklady či mobil. Samozrejmosťou je 12-voltový konektor.

PCX je ľahký skúter a dobre z neho dočiahnu na zem aj baby nižšieho vzrastu.

Tretím faktorom úspechu je motor. Na pridanie plynu reaguje ochotne a živo, takže keď sa na semafore poprepletáte medzi autami dopredu, tak sa nemusíte báť, že potom budete brzdiť premávku a budú na vás trúbiť. Okrem toho je motor tichý a je tak dobre vyvážený a utlmený, že jeho vibrácie ani necítite. Plus je úsporný. Samozrejmosťou je vypínanie motora na križovatkách Iddle Stop, ktorý funguje tak dobre, že som ho nedeaktivoval ani raz.

Ďalším faktorom sú jazdné vlastnosti. PCX je vzhľadom na svoje rozmery, rázvor osí kolies, hmotnosť, skvelo vyladený podvozok, veľké kolesá, posed a šírku riadidiel agilný a nesmierne ľahko ovládateľný. K tomu, ale aj  k všeobecnej istote z jazdy so skútrom prispieva aj vynikajúci dosah na zem.  Ten je omnoho lepší ako napríklad z Hondy Forza 125. Hondu PCX preto milujú aj baby nižšieho vzrastu. Vôbec sa nečudujem, že je najpredávanejším skútrom v triede 125 cm3.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Agilita, ľahké ovládanie.

Čo nám chýbalo

  • Vôbec nič.
Čo nás prekvapilo
  • Nešmýkal som sa zo sedadla dopredu.

 

Honda PCX 125 ABS

Cena (základ/test) 2 990/2 990 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km       

 

Motor

  • kvapalinou chladený jednovalec/2V, zdvihový objem valca 124,8 cm3, max. výkon 9 kW (12 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 11,8 Nm pri 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 48 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 130 kg, vmax= 97 km/h, spotreba výrobca/test 2,1/2,2 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov