Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Honda Forza 125 2020 – Na vlne úspechu

Honda Forza 125 je mestský švihák, ale smelo s ňou môžete vyraziť aj na víkendové výlety.

Stodvadsaťpäťkové skútre v štýle maxiskútrov sa tešia obľube. Na jednej strane totiž vyzerajú dobre, a čo sa ľuďom páči, to aj chcú. Na druhej strane sú vzhľadom na svoju veľkosť ešte šikovné v meste, ale už komfortné na dlhšie cesty. Zároveň sú aj praktické, keďže majú niekoľko odkladacích priestorov. Na dôvažok na ich šoférovanie vám stačí vodičák skupiny B, teda na osobné auto. Nepotrebujete vodičák na motorku. Honda Forza 125 patrí k najštýlovejším skútrom tejto triedy. Obzvlášť v elegantnej matnej bielej farbe, akú som testoval. Samozrejmosťou sú full LED svetlá vpredu aj vzadu.

Štart-stop systém štartuje motor hladko a ticho, zároveň s prvým pootočením plynovej rukoväti.

Zaujímavosťou sú smerovky integrované v zrkadlách. Vyzerajú štýlovo a zároveň sú pre ostatných účastníkov lepšie viditeľné, resp. keďže sú naširoko, tak ostatným vodičom dávajú jasnejšie na známosť, že budete odbočovať. Preto ich pokladám aj za významný bezpečnostný prvok. Apropo, bezpečnostné prvky – musím spomenúť aj ABS, veľké kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Praktickú stránku reprezentuje schránka v kapotáži vľavo pod riadidlami, kam môžete odložiť drobnosti, ale napríklad aj pollitrovú fľašku. V schránke nechýba ani 12-voltový konektor. Pod sedadlom sa nachádza schránka, ktorá pojme dve helmy – nie však integrálne či vyklápacie. V schránke je aj deliaca priečka, ktorá umožňuje vytvoriť priečinok na doklady, návod na obsluhu a pod., v ľavom boku zasa výklenok na drobnosti. Testovaný model mal navyše horný box s kapacitou 45 litrov z originálneho príslušenstva Honda. Má krásnu matnú bielu farbu, presne ako skúter.

Na hranici limitov  

Motor – jednovalec so štvorventilovou technikou – je mimoriadne tichý. Výkon 11 kW je na hranici zákonom stanoveného limitu, aby ste skúter mohli riadiť s „béčkovým vodičákom“. Pri odpichu z križovatky ani pri predbiehaní nečakajte divy, ale plne postačuje. Dokonca aj rýchlosť okolo 100 km/h je príjemné cestovné tempo. Vyzdvihnúť musím štart-stop systém, ktorý funguje dokonale. Motor totiž naskočí bleskurýchlo, zároveň s prvým pootočením plynovej rukoväti a to hladko, bez najmenších vibrácií, bez seknutia či hluku. Veľké kolesá (vpredu 14-, vzadu 15-palcové) a dobre naladený podvozok spolu s dlhým rázvo

rom osí kolies zabezpečujú príjemnú jazdu. Pri rýchlej jazde cez zákruty s nerovnosťami sa skúter občas (v závislosti od charakteru nerovností a rýchlosti jazdy, resp. náklonu) mierne zavlní, ale nie je to dôvod na to, aby ste ubrali plyn. Forza to zvládne. Sedadlo je veľké a komfortné, stúpačky široké a vzhľadom na dĺžku umožňujú meniť polohu nôh. Plexištít je nastaviteľný výškovo a to elektricky. V hornej polohe poskytuje výbornú ochranu, v spodnej vás necháva osviežiť náporovým vetrom. S Forzou sa teda môžete vydať aj na víkendové výlety, navštíviť nejaký blízky zámok či hrad, môžete sa vydať po stopách vodných mlynov atď. Zároveň je ešte relatívne ľahká a kompaktná, aby ste sa v kolóne pred križovatkou poprepletali dopredu alebo v zápche prešli pomedzi áut. Je tu však jedno „ale“. Hoci je samotné sedadlo vo výške iba 780 mm, vzhľadom na jeho šírku a tiež na šírku stúpačiek som aj pri mojej výške 178 cm dočiahol na zem špičkami.

Na záver dodávam, že Forzu si môžete kúpiť aj s tristovkovým motorom. Ten má 18,5 kW (25 k) a 28,2 Nm, ale na jeho šoférovanie už potrebujete vodičské oprávnenie skupiny A2 alebo A.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Famózny štart-stop systém, elektricky nastaviteľný plexištít.

Čo nám chýbalo

  • Nič, čo by malo rozumný základ.

Čo nás prekvapilo

  • Na zem dočiahnem špičkami.

 

 

 

Honda Forza 125

Cena (základ/test) 4 890/5 290 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km       

 

Motor

  • Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valca 124,9 cm3, max. výkon 11 kW (15 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12,5 Nm pri 8 250 ot.min-1. Emisie CO2 53 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 159 kg, vmax= 108 km/h, spotreba výrobca/test 2,3/2,6 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov