Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Honda Jazz – Koľko bude stáť?

Honda Jazz sa na Slovenskom trhu začne predávať v júni. My však už teraz poznáme ceny jednotlivých verzií.

Hondu Jazz sme si v redakcii obľúbili pre jej vnútorný priestor. Je oveľa väčší, než by ste pri pohľade na auto zvonku povedali. A k tomu ešte dodáva unikátne magické sedadlá vzadu – tzv. Magic Seats, ktoré jej v tejto triede absolútne bezprecedentnú variabilitu. Magické sedadlá totiž nielenže umožňujú sklopiť operadlá dopredu, ale zároveň sa sedák ponára „do“ podlahy, čím vzniká rovná podlaha s dnom kufra, ale okrem toho môžete sedáky vyklopiť hore a „pripnúť“ ich ku vzpriameným operadlám, čím zasa dostanete vysoký priestor medzi sedadlami na prevoz kvetín a pod. Nový Jazz si túto vychytávku necháva, ponecháva si ja veľký vnútorný priestor, no výrazne sa posúva v oblasti konektivity, asistenčných systémov a pohonu.

Aplikácia My Honda+ umožňuje, aby vodič bol so svojim autom spojený na diaľku a využíval mnohé funkcie, osobný asistent Honda zasa umožňuje hlasové ovládanie automobilu. Samozrejmosťou je Wi-Fi, bluetooth a konektivita s Apple CarPlay a Android Auto.

Cestujúci sú chránení 10-imi, slovom desiatimi, airbagmi, pričom jeden z nich je v tejto triede absolútnou novinkou. Hovoríme o stredovom airbagu medzi sedadlami, ktorý chráni vodiča a spolujazdca, aby sa najmä pri bočnom náraze vzájomne neporanili. Vylepšený systém Honda Active Sensing má kameru so širším záberom a lepším rozlíšením, obsahuje systém zmiernenia následkov nehody, systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel a systém zmienenia rizika opustenia cesty.

Na pohon slúži hybridná sústava s označením e:HEV. Tá spája 1,5-litrový benzínový štvorvalec so 72 kW (97 k) a 131 Nm a elektromotor s 80 kW (107 k) a 253 Nm. Principiálne ide o podobnú sústavu s akou pracuje model CR-V. O samotný pohon sa stará elektromotor, spaľovací motor mu vyrába elektrinu a priamo do pohonu sa zapája výnimočne v špecifických situáciách. Preto sú výkonové parametre vozidla totožné s výkonom elektromotora – 80 kW (107 k), resp. 253 Nm.

Honda Jazz sa bude predávať v troch stupňoch výbavy – Comfort, Elegance a Executive. Za verziu Comfort zaplatíte 19 590, za Elegance 20 590 a za Executive 22 390 eur. Zaujímavou alternatívou bude verzia Crosstar, ktorá je oplastovaná a „nastajlovaná“ v štýle Crossoverov. Jej cena je stanovená na 23 990 eur.  Honda Jazz nie je lacná, no ponúka skutočne výnimočný balík priestoru a variability, bezpečnosti, konektivity, spracovania, jazdných vlastností a moderného výkonného a úsporného pohonu.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov