Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


DS 7 Crossback – Pocta kubizmu

Ak bolo zadanie pre tvorcov luxusného a technicky vyspelého francúzskeho SUV vyrovnať sa nemeckej a japonskej extratriede, náročnú úlohu vrchovato splnili.

DS 7 Crossback. Konečne prichádza aj na slovenskú prémiovú scénu, keďže v okolitých krajinách sa už nejaký čas predáva. Z prvých dojmov môžem s pokojným svedomím vyhlásiť, že sa v konkurencii SUV strednej triedy nestratí.

V parížskom štýle

Novú značku, ktorá už vo svojom logu nesie slogan Spirit of Avant Garde, si môžete kúpiť zatiaľ v jedinej predajni v Bratislave. Prepáčte, to nie je predajňa, to je butik, ktorý nezaprie, že pochádza z mesta na Seine. Je prezentáciou moderny v exteriéri aj v interiéri, rovnako ako samotný Crossback. Značka totiž nič nenechala na náhodu. Vysoká škola dizajnu sa prejavuje na DS 7 na každom centimetri, v každom detaile. Ale buďte pozorní! Stlačíte tlačidlo na diaľkovom ovládači a pred vami sa začne odohrávať malá svetelná šou. Moduly v diódových svetlách sa rozsvietia a začnú sa otáčať o 180 stupňov. Súčasne sa aktivuje aj zvislé denné svietenie a animované smerovky. Zadné svetlá ohromia akýmsi trojrozmerným efektom. Je to nevídané a malá šou poteší nielen vodiča či posádku, ale aj okoloidúcich. Začnete krúžiť okolo auta a skúmať línie a detaily. Vpredu dominuje výrazná maska chladiča s logom DS Automobiles s hliníkovým emblémom na kapote. Ladné bočné krivky v krásnom oblúku padajú k dokonalým sexi zadným partiám. A farba? Metalická červená mu vyložene pristane. Je to krásavec. Cez deň sa za ním otáčajú aj vodiči z protismeru a v noci? Ani v noci si tohto Parížana s nikým nepomýlite. Najmä zadné trojrozmerné full LED svetlá s motívom rybích šupín sa vám zapíšu hlboko do pamäti. Celkovo pontón pôsobí síce trochu nafúknuto, ale obrovské a krásne 20-palcové disky to kompenzujú. Je pozoruhodné, že vlastne  z každého pohľadu sa vám DS Crossback zdá väčší, ako je v skutočnosti.

Kosoštvorce, kosoštvorce, kosoštvorce

Prvý dojem z interiéru je povznášajúci. Obklopia vás luxusné materiály a desiatky detailov v jedinečnom dizajne. Všetko zjednocujú kosoštvorce. Tlačidlá z lešteného hliníka na relatívne širokom stredovom paneli svietia ako vybrúsené diamanty. Tam nájdete aj kosoštvorce na ovládanie okien. Rovnaký motív nájdete aj na reproduktoroch, stropnej lampe, tlačidle SOS, na lište ovládacích prvkov pod hlavnou 12-palcovou obrazovkou aj na samotnej obrazovke. Čistá pocta kubizmu. Dobre tvarované sedadlá sú potiahnuté drahou alcantarou. Rovnaká čierna brúsená koža je aj na stredovom paneli, aj na prístrojovej doske, aj na čalúnení dverí.  Úžasne príjemné, úžasne luxusné. Sedenie je pohodlné na francúzsky spôsob. Vďaka väčšiemu rázvoru kolies je v pozdĺžnom smere dostatok miesta aj na zadných sedadlách, navyše si ich polohu môžu pasažieri elektricky sklopiť z 23 na 32 stupňov.

Pomalšie rozhranie

Štartujem. Ale kde? Chvíľu mi trvá, než nájdem príslušné tlačidlo. Je totiž na nezvyčajnom mieste. Nie pod volantom ani na stredovom paneli, ale hore v strede pod výklopnými analógovými hodinkami značky B.R.M. Súhlasím, že takýto klenot s klasickým ciferníkom do luxusných áut patrí, dodáva interiéru noblesu a šarm. Samotnou kapitolou je prostredná 12-palcová dotyková obrazovka multimediálneho centra s grafickým rozhraním kosoštvorcov, ale aj trojuholníkov a pyramíd. Súhlasím s vtipnou poznámkou, ktorú som počul, že softvér je ako Francúz na obede. Na všetko má dostatok času. Zdá sa mi totiž, že rozhranie pracuje pomalšie, ako som  zvyknutý. Inak – niektoré funkcie môžem ovládať buď pomocou tlačidiel, ktoré sú pod stredovou obrazovkou, alebo ktoré sú na multifunkčnom koženom volante. Pred vodičom je efektný prístrojový štít, kde sa môže zobraziť aj mapa navigácie.

Srdcom je motor

Preplňovaná benzínová 1,6-ka dopovaná turbodúchadlom, ktorá patrí k najvýkonnejším na trhu, ľahko naskočí. Nečudujem sa, 165 kW a 300 Nm je riadne stádo koní. Zaujme ma radiaca páka. Je ďalšou dizajnovou lahôdkou. Osemstupňová automatická prevodovka radí suverénne a nepozorovane. Napriek relatívne veľkej hmotnosti DS 7 je výkon motora dostatočný. Chystám sa na cesty do hlavného mesta, ktoré dokonale preveria podvozok každého vozidla. Parížan ešte netuší, ako dostane zabrať. Som mimoriadne prekvapený, ako doslova bravúrne žehlí nerovnosti. Poznám dôvod. DS 7 Crossback je vybavený múdrym pomocníkom. Systémom kamerového sledovania cesty. Získané dáta počítače okamžite spracúvajú a následne upravujú tuhosť adaptívnych tlmičov. Priznám sa, že niekedy ma hnevá, ak ma po určitom čase za volantom upozorní ikonka, že je čas na kávu a oddych a ja sa necítim unavený. V „déeske“ ma pozoruje infračervená kamera, ktorá ma v prípade aj miernej nepozornosti okamžite upozorní. Zdá sa mi, že je v posudzovaní únavy vodiča oveľa presnejšia ako u konkurencie.

DS Automobiles

Tvorcovia luxusného a technicky vyspelého francúzskeho SUV sa v prípade DS 7 Crossback prekonávali. Vytvorili prémiové, luxusné, avantgardné vozidlo, ktoré ponúka aj nadštandardné služby, akými sú napríklad dvadsaťštyrihodinový servis 7x v týždni či osobný asistent. Zdá sa mi, že môže nemeckých a japonských premiantov riadne naháňať.

Čo treba uznať?
  • Vynikajúci podvozok a technickú vyspelosť.
Čo nám chýbalo?
  • Vyhrievaný volant.
Čo nás prekvapilo?
  • Špičkový dizajn dotiahnutý do najmenších detailov a pocit, že Crossback je väčší, ako je v skutočnosti.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov